از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز




آ

سرویس سیاسی
لایحه بودجه سال ۹۷ پس از بررسی در کمیسیون تلفیق بودجه ، امروز به صحن آمده و کلیات آن در صحن علنی مجلس به رای گذاشته می شود.
یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۹

خبرگزاری خانه ملت ؛ سرویس صحن ؛ در روز نخست بررسی بودجه سال 97 در مجلس شورای اسلامی (یکشنبه 8 بهمن 97) ، برف سنگین ، پایتخت را فراگرفت و خیابان های تهران را تمام‌قد سپیدپوش کرد. تهرانی ها 2 ساعت دیرتر در سر کار خود حاضر می شوند و مدارس نیز تعطیل شد .در مجلس اما همه چیز مثل روزهای دیگر است و نمایندگان مردم در خانه ملت با حضور در مجلس شورای اسلامی بررسی بودجه سال آینده را آغاز کرده اند . اگر می خواهید از خبرهای صحن علنی مجلس در روز نخست بررسی بودجه که مربوط به بررسی کلیات بودجه است مطلع شوید ، این گزارش را دنبال کنید . این خبر ، در زمان بررسی بودجه هر لحظه کامل می شود.

 

8:50-          بارش برف باعث آغاز صحن مجلس به‌صورت غیررسمی شد/ تاجگردون در حال قرائت گزارشی از بررسی لایحه بودجه ۹۷

به گفته رنجبرزاده به علت نرسیدن تعداد نمایندگان به حد نصاب یعنی بیش از دو سوم وبه علت بارش برف و توقف برخی پروازها، حضور نمایندگان در صحن علنی با تأخیر مواجه شده است. هم اکنون صحن به صورت غیررسمی در حال برگزاری بوده و غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97، در حال ارائه گزارشی از بررسی این لایحه در صحن است.

بررسی لایحه بودجه سال 1397 برف

 

 

8:55 -       بودجه سال ۹۷ چگونه در صحن علنی مجلس بررسی می شود؟

براساس آیین نامه داخلی مجلس ابتدا گزارش کمیسیون تلفیق بودجه درباره لایحه بودجه سال 97 در صحن علنی قرائت می شود و سپس نماینده دولت 30 دقیقه زمان دارد توضیحاتی درباره کلیات لایحه بودجه ارائه کند و از لایحه دفاع کند.پس از توضیحات نماینده دولت براساس آیین نامه 5 مخالف و 5 موافق می توانند به مدت هر کدام 15 دقیقه به بیان مخالفت و موافقت خود بپردازند، که البته این نمایندگان می توانند بخشی از زمان خود را به در اختیار نمایندگان دیگر قرار دهند، که در مجموع مخالفان و موافقان می توانند 150 دقیقه صحبت کنند.

 

8:55-         آغاز جلسه علنی ۸بهمن ماه ۹۶ مجلس شورای اسلامی / آغاز بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ در دستورکار
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه،8 بهمن ماه) به ریاست دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت 8و 55دقیقه با حضور194 نفر از نمایندگان آغاز شد.

 

9:02-            دکتر لاریجانی تشریح کرد: بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ و روند بررسی آن در نشست غیرعلنی مجلس
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حدود یک ساعت با نمایندگان درباره لایحه بودجه جلسه داشتیم چراکه لایحه بودجه امروز بررسی می شود لذا در کلیات و روند کار کمیسیون تلفیق و نکات مهم بودجه که باید مورد توجه قرار گیرد در این جلسه غیرعلنی بحث شد.

 

9:02-           هم اکنون ، یوسف نژاد ، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 97 قرائت گزارش خود را از روند بررسی های این کمیسیون از لایحه بودجه سال آینده را قرائت می کند.

 

9:22-          جلال میرزایی به عنوان مخالف کلیات لایحه بودجه 97 در صحن علنی مجلس به نطق می پردازد.

  • سید احمد حسینی ماهینی

آغاز روز بودجه ای مجلس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی