از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

کتاب های هامون و آزانس شیشه ای در خانه سینما رونمایی شدند

سید احمد حسینی ماهینی | شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۶، ۰۷:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

آیین رونمایی و معرفی کتاب های هامون و آژانس شیشه ای از مجموعه کتاب نقد سینمای ایران نوشته سعید عقیقی در تالار زنده یاد سیف الله داد خانه سینما برگزار شد.

این مجموعه تک نگاری که به تازگی 2 عنوان از آن منتشر شده شامل  نقد، تحلیل و بررسی فیلم‌های مهم و تاثیرگذار سینمای ایران است. سعید عقیقی در ابتدای جلسه با اشاره به این که کتاب آژانس شیشه‌ای 20 سال پیش نگاشته و منتشر شد، اظهار خوشحالی کرد که حالا توانسته مجددا و با رویکردی تازه هم این کتاب را بازنویسی  کند و هم عناوین دیگری از جمله هامون- به مجموعه‌ی تک نگاری نقد سینمای ایران اضافه نماید. او همچنین اظهار امیدواری کرد که این مجموعه تا 10 عنوان ادامه یابد.

خسرو دهقان نویسنده، روزنامه نگار و منتقد سینما یکی از سخنرانان این برنامه بود. وی ضمن انتقاد از وضعیت نشر و تیراژ در ایران در عین حال با ارائه ی آماری گفت: همین که تعداد کتاب از 300 عنوان در دهه ی 50 به حدود 40 هزار عنوان در سال 1395 رسیده جای خوشجالی ست.وی همچنین با بیان این که غالبا کتاب‌های سینمایی به صورت پراکنده و با هزینه‌های شخصی منتشر می‌شوند، از این که یک ناشرجدی اقدام به انتشار ادامه دار کتاب‌ در حوزه ی سینما کرده است اظهار خرسندی کرد. 

همچنین 

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران پیرو حضور خسرو دهقان در هیات داوران جشنواره فیلم فجر اطلاعیه ای صادر کرد که متن آن بدین شرح است :

 به نام حضرت دوست

ازآنجاکه منتقدان سینمایی، فرهنگسازان سینمای ایران هستند که با نگاه مستقل و ژرف خود عیار واقعی آثار سینمایی رامشخص می کنند، انتخاب شایسته آقای خسرو دهقان عضو شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران به عنوان یکی از داوران بخش مسابقه سی وششمین جشنواره فیلم فجر را به جامعه سینمایی کشور تبریک می گوییم و تداوم این نگاه روشن بینانه را در دوره های بعدی این جشنواره و دیگر جشنواره های سینمایی خواستاریم.

 

شورای مرکزی انجمن منتقدان ونویسندگان سینمایی ایران

هفتم بهمن ۱۳۹۶

  • سید احمد حسینی ماهینی

آزانس شیشه ای

خانه سینما ر

کتاب های هامون

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی