از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

برپایی نماز باران در ننگرهار و پکتیا به درخواست اشرف غنی

سید احمد حسینی ماهینی | پنجشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۶، ۰۷:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

به دنبال درخواست محمداشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان دست‌کم در دو ولایت ‌شرقی ننگرهار و پکتیا نماز باران برگزار شد.

آقای غنی دیروز "از عموم مردم مومن افغانستان تقاضا" کرد که مطابق سنت پیامبر اسلام از روز پنجشنبه (۵ دلو/بهمن) در سراسر کشور نماز باران برپا کنند.

گزارش‌ها از شرق افغانستان حاکی است که در ننگرهار و پکتیا نماز باران با حضور ده‌ها نفر برگزار شد و نمازگزاران برای باریدن باران دعا کردند.

پیش از اعلام درخواست آقای غنی در ولایت‌های خوست، پکتیکا، غزنی و قندهار نماز باران برپا شده بود.

غنیحق نشر عکسARG
Image captionآقای غنی دیروز "از عموم مردم مومن افغانستان تقاضا" کرد که مطابق سنت پیامبر اسلام از روز پنجشنبه (۵ دلو/بهمن) در سراسر کشور نماز باران برپا کنند.

رئیس جمهوری افغانستان از روحانیون و امامان مساجد خواسته با همکاری وزارت حج و اوقاف و شورای علما در پایتخت و ولایت‌ها در باره اهمیت شرعی نماز باران اطلاع رسانی کنند.

در اطلاعیه دفتر رئیس جمهوری ابراز امیدواری شده که "به برکت دعای صالحان و اقامه این شعیرۀ اسلامی، شاهد نزول رحمت الهی ‌و باریدن باران پر برکت باشیم تا زندگی مردم ما رونق یابد و طبیعت کشور ما سبز، تازه و با طراوت شود."

در سه ماه گذشته که بخشی از فصل بارندگی در افغانستان شمرده می شود، باران و برف چندانی نباریده است. این امر باعث افزایش نگرانی‌ها از خشکسالی در سال آینده شده است.

اما مراکز هواشناسی پیش‌بینی کرده‌اند که احتمالاً روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده در برخی مناطق افغانستان، از جمله کابل برف و باران خواهد بارید.

  • سید احمد حسینی ماهینی

نماز باران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی