از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

۴۰ درصد معاملات به صورت دیجیتال

سید احمد حسینی ماهینی | دوشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۶، ۰۶:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

 تعامل بانک‌ها با فین تک‌ها

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، انریکو لوچینتنی رییس بخش بانکداری حوزه اروپا در موسسه مک کینزی در هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، گفت: این شرکت دارای ۲ هزار شریک از ۸۰ کشور مختلف جهان است که در حوزه مشاوره در امور بانکداری فعالیت دارد.


 وی ادامه داد:‌در حال حاضر جهان به سمت بانکداری دیجیتال حرکت می کند و این رویه از ۴۰ سال پیش با ورود خودپردازها کلید خورده است. امروزه ۴۰ درصد از معاملات بصورت دیجیتال انجام می گیرد و ۳۰ درصد فروش ها از این بستر عبور می کند.

وی خاطر نشان کرد که نفوذ دیجیتال در کشورهای آسیایی سهم ۳۵ درصدی به خود گرفته و این موضوع در کشورهای اسکاندیناویایی ۹۵ درصد است که در هر دو منطقه بیشترین سهم آن به بانکداری موبایل نسبت داده می شود و با ترویج گوشی های هوشمند تعامل خوبی میان مشتریان و بانک ها بوجود آمده است.

به گفته وی، همچنین بیش از ۴۰ درصد از پروسه های کلیدی بصورت دیجیتال انجام می گیرد و بطور کل می توان گفت که کسب و کار در یک سمت و دیجتیال در سمت دیگر قرار گرفته است و هزینه ها از بستر دیجیتال ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

لوچینتی گفت: بانک های پیشگام اروپایی بین یک تا ۲ میلیارد دلار در حوزه دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند و بانک ها باید در این حوزه با یکدیگر تعامل داشته باشند و باید بانک ها در حوزه دیجیتال بصورت تخصصی عمل کنند. 

وی در ادامه گفت: شرکت مکنزی پیش بینی می کند که اکوسیستم بانکی ۶۵ درصد از فعالیت های دیجیتال بانک به اتوماسیون بانکی تبدیل شود و امروزه شاهد آن هستیم که دستگاه های پُز در حال محو شدن هستند و پلت فورم های جایگزین ویژه ای جای آنها را خواهند گرفت که با سیستم های عامل تجار در تطابق هستند و می توانند رویه بانکداری خود را از بستر آن انجام دهند.

رییس بخش بانکداری حوزه اروپا  در موسسه مک کینزی گفت: سیستم های پیشرفته برای انجام تراکنش های مختلف و مدیریت هزینه و درآمد به شدت در حال تغییر پیدا کردن هستند و فین تک ها ۱۵ درصد از تجارت جهانی را مدیریت می کنند؛ ضمن اینکه بانک ها باید با فین تک ها را یاد بگیرند و با آنها شریک شوند. 

وی در مورد اکوسیستم ها گفت: آنها نه موسسه مالی و نه بانک محسوب می شوند و در حقیقت یک تجربه نوین را ارائه می کند که چین نمونه بسیار مناسبی در این حوزه است و چینی ها با اپلیکیشن واتس آپ می توانند وام بگیرند و پرداخت های خود را انجام دهند.

لوچینتی گفت: در آینده ضرورت نیاز به شعب بانکی کمتر خواهد شود و در اروپا تعداد شعب بانک ها تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده و بطور کل نقش شعب بسیار متفاوت از امروز خواهد بود. در واقع شعبات پیشرو فقط بحث مشاوره ای و حل و فصل کردن مسائل پیچیده را مدیریت خواهند کرد. 

وی در پایان گفت: در حوزه دیجیتال باید بصورت سازمانی سرمایه گذاری کرد و جذب استعدادهای جدید، بحث فناوری اطلاعات، دیتا و سرمایه گذاری در بخش ذخیره و پردازش اطلاعات را در دستور کار خود قرار دهیم.

  • سید احمد حسینی ماهینی

تعامل بانک‌ها با فین تک‌ها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی