ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

آشنایی با مدیر نمونه و ممتاز مهد قرآن استان قزوین

سید احمد حسینی ماهینی | شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۶، ۰۵:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

استان قزوین خاستگاه فرهیختگان دین ، ادب ، پارسایی و فرهنگ بوده است ، دیار رئیس جمهور شهید و مردمی رجایی عزیز ،       مالک اشتر امام خمینی (ره) شهید سر لشکر خلبان عباس بابایی و خادم پارسای دین و مردم، آزاده سرافراز مرحوم حجت الاسلام ابوترابی ، که همواره مهد انسانهای عالم ، متفکر ، نخبه و ممتاز در علم ، فرهنگ و دیانت و سیاست بوده اند .

پرویز خوش پنجه مدیر مهد قرآن استان قزوین از جمله مردان تلاشگر عرصه فرهنگی، دینی این دیار می باشد وی متولد سال 1337 شهر قزوین از معلمان خوشنام آموزش و پرورش کشورمان است .ایشان در سال 1391 از طرف ریاست جمهوری وقت بعنوان مدیر نمونه قرآنی کشور انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت . آقای خوش پنجه در مورد فعالیت های خود در عرصه خادمی به قرآن کریم می گوید :
از سال 72 که مسئولیت کانون فرهنگی تربیتی رشد قزوین را به عهده گرفتم ، احساس کردم اگر این کودکان و نوجوانان با قرآن مأنوس باشند کل کار فرهنگی و تربیتی برایشان انجام شده است . لذا اهتمام جدی بر آموزش قرائت و مبانی قرآن را در دستور کار کانون قرار دادیم و چیزی نگذشت که بچه ها دوره دانش آموزیشان بسر رسید و دلیلی برای حضور در کانون دانش آموزی نبود . در این اندیشه بودیم که فضایی را برای ارتقاء آموزش بچه ها در دوره دانشجویی تدارک ببینیم که به ارزیابی فعالیت های مؤسسات قرآنی کشور و بهترین و مردمی ترین آن ها را مؤسسه مهد قرآن یافتیم و البته علاوه بر مردمی بودن، حضور استاد پرهیزکار به عنوان رئیس هیئت علمی در این مؤسسه ، از دیگر دلایل انتخاب مهد قرآن در بین دیگر مؤسسات مردم نهاد قرآنی بود و  در سال 1377 فعالیت مهد قرآن در قزوین آغاز شد .
« حفظ و مفاهیم محور فعالیت های قرآنی »
محور فعالیت های مهد ، حفظ ، مفاهیم ، ترجمه ، تفسیر و اخلاق از جمله دروس آموزشی در 10 سال آغازین فعالیت مهد قرآن بود، در آشنایی با استاد الهی زاده ، افق جدیدی آغاز شد و آن ، تدبر در قرآن وسیره معصومین (علیهم السلام) بود و با برگزاری چند دوره کارگاه آموزشی تربیت مربی تدبر در قرآن و سیره توسط ایشان ، اکنون کلاس های حفظ ، متدبرانه اداره می شود. از طرفی با توصیه های مشفقانه و ارزشمند استاد پرهیزکار که طی سنوات گذشته هر ساله مهد قرآن قزوین را از حضورشان بهره مند نموده اند سطح کیفی آموزشی حفظ ارتقاء یافته است. 
مهد قرآن موفق ترین مجموعه قرآنی استان
به شکر خدا امروز مهد قرآن قزوین، یکی از موفق ترین مجموعه قرآنی استان و کشور می باشد.
متجاوز از 90 درصد شرکت کنندگان مسابقات اوقاف، دانش آموزی در استان از حافظان عضو مهد قرآن می باشند و عمدتاً کسب رتبه‌های ممتاز استانی از این مجموعه است و از دیگر ثمرات مهد قرآن، جذب حافظان قرآن به آموزش و پرورش استان قزوین بود که ان شاء الله شاهد ثمرات پربار آن باشیم .
تعامل و ارتباطات با سازمان ها ونهادها
یکی دیگر از رویکردهای مهدقرآن ارتباط با ادارات و سازمان ها و نهادهای استان بوده که دوره های آموزشی زیادی توسط               مهد قرآن جهت کارکنان و خانواده ها برگزار شده است . 
یادآوری می شود حمایت ، همکاری و پشتیبانی شخصیتهای دینی ، فرهنگی ، علمی و خیرین استان قزوین همچون مرحوم                                 آیت ا... باریک بین ، آقایان منوچهر مهجور ، معصومی ، مهندس شیری ، علیجانی ، دکتر بهشتی و علی اصغر باغها با در اختیار قرار دادن ساختمان و تسهیلات از عوامل موفقیت مهد قرآن استان قزوین بوده است .
حمایت های مردمی و خیرین برای توسعه و گسترش فعالیت های قرآنی بزرگترین سرمایه است . تحت آموزش قرار گرفتن بیش از ده هزار قرآن آموز سنین مختلف در آموزش های جامع قرآن از جمله حفظ ، مفاهیم ، ترتیل، تدبر، دوره‌های تربیت مربی و شکوفایی بیش از یکصد حافظ کل قرآن از ثمرات این حمایت های ارزشمند است .
شایان ذکر است دفتر مرکزی مهد قرآن استان قزوین در خیابان امام خمینی (ره) جنب درب شمالی مسجدالنبی(ص) واقع است . علاقمندان می توانند برای کسب اطلاع از برنامه های آموزش قرآن با شماره 33233201-028 تماس حاصل نمایند .
همچنین مهد قرآن قزوین برای خردسالان 3 تا 6 سال برنامه های ویژه ای در قالب مهد قرآن شکوفه ها دارد که بسیار مورد توجه خانواده‌ها قرار گرفته است.
  • سید احمد حسینی ماهینی

معلم خوشنام در کسوت خادمی قرآن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی