ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

عربستان باید قبور ائمه بقیع (ع) را بازسازی کند تا اطمینان عراق را به دست آورد

سید احمد حسینی ماهینی | سه شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۶، ۰۵:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر


به گزارش«شیعه نیوز»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه فاطمیه کبری ایراد شد، از نزدیکی روابط عربستان و عراق استقبال کرد و گفت: این روابط تا زمانی که آل سعود قبور ائمه (علیهم السلام) را در بقیع باز سازی نکند و دست از تکفیر و تروریسم برندارد، موفقیت آمیز نخواهد بود.


حجت الاسلام قپانچی پیروزی های حاصل شده بر گروهک های تروریستی داعش و پیشروی سریع در منطقه "القائم، راوه" و سقوط آخرین دژهای داعش را به ملت عراق، نیرو های مسلح و بسیج مردمی تبریک گفت.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه با اشاره به اینکه مسئله جدایی به یک رؤیا مبدل شده و دیگر به فکر آن نخواهند افتاد، هجوم به سفارت های عراق در تعدادی از کشور های اروپایی را محکوم و آن را اقدام شکست خوردگان دانست.

حجت الاسلام قپانچی ادامه داد: دولت عراق اعلام کرده زمانی با کردها وارد مذاکره می شود که آنها نتیجه همه پرسی را لغو کنند و ما این موضع دولت را تایید می کنیم به ویژه با توجه به اینکه احزاب کردی نیز خواستار برکناری رئیس اقلیم کردستان شده اند.

وی به حمله نیرو های پیشمرگ با ضربات موشک به نیرو های عراقی اشاره کرد و خواستار رسیدگی قانونی به آن شد.

امام جمعه نجف اشرف پیرامون نزدیکی روابط عربستان و عراق گفت: این نزدیکی مورد استقبال است، اما تا زمانی که قبور ائمه (علیهم السلام) به خاطر افکار وهابی ویران است، این روابطه موفقیت آمیز نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این نزدیکی روابط در پی شکست عربستان در فروپاشی عراق انجام گرفت، افزود: ما با این برقراری روابط موافقیم اما هم زمان ویرانی قبور ائمه (علیهم السلام) را سوء نیت می دانیم.

حجت الاسلام قپانچی ایجاد تحریم های جدید علیه حزب الله لبنان از سوی آمریکا را محکوم کرد و گفت: آمریکا هیچ تحریمی علیه تروریسم و صهیونیست ها ایجاد نمی کند.

خطبه دینی

زیارت اربعین به یک پدیده جهانی تبدیل شده است

حجت الاسلام قپانچی سالروز شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) را یاد آور شد و به دو سوال در این خصوص پاسخ گفت.

سوال اول: آیا سیاست امام حسن (علیه السلام) با سیاست سایر ائمه (علیهم السلام) فرق دارد یا یکسان است؟ سیاست ائمه (علیهم السلام) یکسان است و وظایف امامان در عصر های مختلف فرق دارد اما شیوه همان شیوه است چرا که آنان از یک نور هستند.

سوال دوم: آیا امام (علیه السلام) شکست خورد یا پیروز شد؟ امام حسن (علیه السلام) پیروز شد همانطور که امام حسین (علیه السلام) و تمامی ائمه (علیهم السلام) پیروز شدند؛ چرا که آنان در برابر کشتار جمعی و انحراف فکری ایستادند و نه کشتار و نه انحراف فکری پیروز شد. تشیع امروز در میان انتشار نور اسلام و اهل بیت (علیهم السلام) پیروز شده است.

حجت الاسلام قپانچی در خصوص زیارت اربعین گفت: زیارت اربعین به یک پدیده جهانی تبدیل شده است و امروز تمام جهان از شیعه صحبت می کنند این در حالی است که پیش تر شیعه را متهم به کفر و شرک می کردند.

وی افزود: طولانی ترین راهپیمایی برای زیارت امام حسین(علیه السلام) از ایران و کویت آغاز شده و این یک تحول جهانی است.
  • سید احمد حسینی ماهینی

قبور ائمه بقیع (ع) را بازسازی کند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی