از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

بانوی قزوینی برای ده نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرد

سید احمد حسینی ماهینی | يكشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۶، ۰۹:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

در زمینه نگهداری از بیماران روانی

بانوی قزوینی برای ده نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرد

زهرا پرهیزکار فوق لیسانس روان شناسی بالینی با تعمیر و بازسازی یک مدرسه مخروبه ایجاد یک مرکز نگهداری برای زنان معلول ذهنی و روانی برای ده نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرد.


به گزارش خبرنگار بازارکار خانم پرهیزکار فوق لیسانس روان شناسی بالینی که حدود 16سال سابقه کار دارد  در زمینه روانشناسی و  بهزیستی و کار با توانخواهان دارد با اشاره به اهداف خود از راه اندازی این مرکز گفت: هدف من در درجه اول کمک به خانواده ها برای تعدیل و کاهش مشکلات مراقبت از این نوع بیماران و در مرحله دوم کمک به جامعه برای بهبود و توانبخشی این بیماران که ممکن است به هر دلیلی آزادانه در اجتماع حضور دارند و باعث اختلال در جامعه میشوند.

وی افزود: ظرفیت این مرکز  50 نفر میباشد ک خدماتی زیادی از جمله محیط امن ، آموزش هنر وسرگرمی، ورزش، ویزیت های روزانه پزشک و ماهیانه روانپزشک برای ثابت یا تعدیل کردن بیماری آنها و.... انجام می شود.

وی درباره کادر شاغل این مرکز گفت: حدودا ده نفر ک شامل روانپزشگ ، پرستار ، پزشگ، بهیار، مددکار ، روانشناس ،نگهبان ، آشپز و چند نفر مراقب ( مادریار) در این مرکز مشغول هستند.

مدیر مزکز نگهداری فروغ افزود: نگرش کلی ما بر این اساس است که آنها را درک کنیم ومشکلاتشان را کاهش دهیم ولی لزومی نمی بینیم بیماران درک متقابلی از ما و مسائل ما داشته باشند.

پرهیزکار مهمترین مشکل این مرکز را مسائل مالی عنوان کرد و اعلام کرد: بهزیستی استان قزوین در حد توان اقدامات حمایتی را از این مرکز انجام میدهد ولی این حمایت ها پاسخگوی مشکلات مختلف نیست و تامین دارو، هزینه های اجاره و نگهداری بیماران سرسام آور است و از مردم و خیرین می خواهیم این مرکز را حمایت کنند.

این بانوی کارآفرین با اشاره به اینکه تعدادی از بیماران ما بی سرپرست یا بدسرپرست هستند اظهار داشت: این افراد طبعا فاقد کمک و مشارکت خانواده هستند و سهمی نمیتوانند پرداخت کنند و فقط بهزیستی آنها را پوشش میدهد که با توجه به هزینه های مختلف ومصرف مداوم داروها که اکثرا از تعرفه بیمه خارج می باشد و آزاد حساب می شود .

وی با تاکید بر اینکه حمایت های بهزیستی بیشتر شود و مشارکت و کمک های مردمی در این مسیر قرار بگیرد افزود: مردم و خیرین می توانند با شماره های 02833595569 و یا شماره مبایل 09191888299مرکز نگهداری از بانوان معلول روانی تماس حاصل کرده و یا کمک های خیرخواهانه خود را به حساب

5029 / 0810 / 2958 / 6134

بانک توسعه تعاون به نام مرکز فروغ ( زهرا پرهیزگار) واریز نمایند.

 وی از همه مردم و خیرین دعوت کرد با حضور در این مرکز در حاشیه شهر قزوین از نزدیک با مشکلات، کاستی ها و کمبود ها ی این مرکز آشنا شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی