ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

هیات ایرانی حاضر نشد در رای گیری به نفع بازگشت مسلمانان روهینگیا شرکت کند.

سید احمد حسینی ماهینی | سه شنبه, ۵ دی ۱۳۹۶، ۰۹:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

در حالیکه مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها از سکوت در برابر حمله به اقلیت مسلمان در میانمار انتقاد کرده بودند، هیات ایرانی حاضر نشد در رای گیری به نفع بازگشت مسلمانان روهینگیا شرکت کند.

با این حال، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که رای مثبت ایران به قطعنامه مربوط به نقض حقوق بشر در میانمار روز سه شنبه با ارسال یادداشت رسمی به دبیرخانه سازمان ملل متحد ثبت شده است.

روز یکشنبه سوم دی، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای را برای کمک به مسلمانان روهینگیا و بازگشت آرامش در مناطق محل سکونت آنها در میانمار تصویب کرد، چین، روسیه و سوریه، متحدان جمهوری اسلامی ایران، با آن مخالفت کردند.

جمهوری اسلامی ایران نیز که همواره طی ماههای اخیر به حملات علیه مسلمانان روهینگیا و کوچ اجباری آنها از روستاهای خود در میانمار اعتراض شدید کرده بود، اینبار در رای گیری سازمان ملل به نفع این مسلمانان شرکت نکرد.

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل، در بیانیه ای اعلام کرده است که قطعنامه سازمان ملل درباره مسلمانان روهینگیا ابتدا در کمیته سوم سازمان ملل تصویب شد و از آنجا که ایران مخالف «طرح وضعیت های کشوری» در کمیته سوم بوده است و این کمیته را «سیاست زده» می دانسته در نهایت در رای گیری سازمان ملل برای قطعنامه یادشده شرکت نکرده است.

در این بیانیه آمده است که ایران برای بی اعتبار کردن کمیته سوم سازمان ملل در رای گیری مجمع عمومی برای قطعنامه مسلمانان روهینگیا شرکت نکرد.

کمیته سوم ایی است که بارها در قطعنامه هایی نقض حقوق بشر در ایران را مورد انتقاد قرار داده است. با این حال برخی شواهد نشان می دهد که جمهوری اسلامی در مواردی مربوط به فلسطین در این رای گیری شرکت کرده است.

  • سید احمد حسینی ماهینی

حاضر نشدن هیات ایرانی در رای گیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی