ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از تعطیلی کارخانه ها نترسید!

سید احمد حسینی ماهینی | شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

تعطیلی هر کارخانه هزینه پیشرفت آن جامعه است، زیرا کهنه ها باید زیر چرخ پیشرفت له شوند، تا چرخ بتواند بچرخد و به تکامل خود ادامه دهد. کسانی که آه و ناله برای اینگونه کارخانه ها سر می دهند، باید بدانند که در زندگی طبیعی هم همینطور است: پیران فرسوده شده از دنیا می روند، و بجای آنها جوانها مصدر کار می شوند، و تکامل تاریخ نشان داده که: هرگز جوانهای امروزی دست کمی از: جوان های دیروزی ندارند. بلکه مشتاق تر و مطمئن تر به سوی تکامل گام برمی دارند.

برای روشن شدن موضوع، ابتدا گروههای مخالف در ایران را ارزیابی می کنیم، و بعد به سیر جهانی آن اشاره می نماییم.: یکی از گروههای غمخوار این صنایع، سلطنت طلب ها هستند. آنها دائما می گویند این صنایع، در زمان شاه خوب کار می کرده، ولی از وقتی به دست جمهوری اسلامی افتاده، به تعطیلی کشیده شده است. نمونه این اظهار نظر توهین آمیز با کمال گستاخی، از شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.

 ولی آنها فراموش کردند که: وقتی صاحبان این کارخانه ها، برای فرار خودشان، سوراخ موش را به هزار دلار می خریدند، همه چیز خود را تبدیل به دلار کرده و فرار کردند، و چیزی باقی نگذاشتند. علاوه براینکه الباقی را هم صدام، در دوران جنگ از بین برد! اگر هم باز رمقی بود در دوران تحریم، نگذاشتند حتی مواد اولیه وارد این کارخانه ها شود. درحالیکه خودشان با تمام دلارهای: سرقت کرده از وطن به دشمنان وطن پیوستند، و در خاکساری و بدبختی تمام، در غربت مردند، و کسی احوال آنها را هم نپرسید! اگر کارخانه ای هم باقی بود، با پول های جمهوری اسلامی و فداکاری های: مدیران بعد از انقلاب برجا ماند. فقط کاری که جمهوری اسلامی نکرد، خواست به آنها احترام بگذارد: نام محصول یا کارخانه را تغییر نداد. والا با تحریم و جنگ و فرار سرمایه و مغزها، چه چیزی برای این کارخانه ها باقی مانده بود؟

گروه دوم زمین خواران هستند: آنها می دانند که کارخانه ها به مرور زمان، از حاشیه شهر وارد بافت شهری می شوند، و قیمت زمین آنها بالامی رود! و مزیت نسبی تبدیل کارخانه به برج، آنقدر زیاد می شود که هرکسی را به: هوس تعطیلی کارخانه می اندازد. مثلا کارخانه پپسی کولا یا کوکاکولا در تهران، دربیابان های آن موقع تاسیس می شود، ولی بزودی شهر آنقدر بزرگ می شود، که الان این دو از محل های مرکزی شهر محسوب می شوند. کارخانه کوکاکولا تبدیل به فروشگاه جانبو می شود! وکارخانه فیلکو هم درکنارش. کارخانه جواهریان به مجمتمع مسکونی سی گل، تغییر کاربری می دهد. لذا آنانکه بنام خصوصی سازی قدم پیش می گذارند، بدنبال تعطیلی کارخانه و تغییر کاربری آن هستند.

 اما گروه سومی که دلسوزان دروغ گو هستند، برخی مدیران سیاسی هستند که: می خواهند ثابت کنند دولت مدیر خوبی نیست، و هرکاری می کند به ضرر تمام می شود! و البته این امر را به مدیران قبلی،  نسبت داده و خود را بری: از این میدانند که خطاکار باشند! در حالیکه همین امروز که آنها مشغول به: افشاگری خطای دیگران هستند، تمام این سروصداها برای پوشاندن: خطای امروز خودشان هست. یعنی آدرس غلط می دهند، ومردم را به سوی دیگری کیش می کنند!

واما باید دانست که در جهان صنعتی هم، این موضوعات وجود داشته و دارد. وقتی ماشین و کامپیوتر اختراع شد، همه کارگران اعتصاب کردند که: ما بیکار می شویم و کار ما، به ماشین و کامپیوتر سپرده می شود. خیل پیشرفت علم باعث می شد تا: همه کفشها بجای اینکه دست دوز باشند، با تولید انبوه از سوی ماشین روانه بازار شوند. مبلمان و مصالح و.. همه کالاها، یکی پس از دیگری از دست کارگران خارج، و به ماشین سپرده شد. در آن موقع سندیکاهای کارگری، بزرگترین معترض این پیشرفت بودند. نهضت های کارگری زیادی به راه افتاد، که نتیجه انحرافی آن هم دیکتاتوری کارگری بود! که می گفت کسی که بازوی او کار نکند، و نان شب ش را درگرو این بازو در نیاورد، پرولتر نیست و نباید در طبقه حاکمه باشد، بلکه باید تابع دیکتاتوری کارگران باشد، تا ماشین جای کارگر را نگیرد! البته اعتراض فانتزی هم به این روش، از سوی چارلی چاپلین در فیلم عصر ماشین شده است. اما تاریخ کار خود را کرد: و به پیشرفت خود ادامه داد. حالا فرزندان آن کارگران دیروز، امروز به عنوان اپراتور: ماشین های بدبختی پدرانشان هستند! لذا باید دانست که اگر یک کارخانه تعطیل می شود،  ده کارخانه دیگر بجای ان به راه می افتد. و گذشتگان حق ندارند به آیندگان ظلم کنند. 

کیف پول سعودی


  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی