از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

بازارهاپولی و مالی در: اقتصاد مقاومتی

سید احمد حسینی ماهینی | سه شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

    در اقتصاد مقاومتی اصل بر درون زایی و خود اتکایی است. اما از آن مهمتر اصل بر اجرای عدل،  یا عدالت اسلامی درهمه ابعاد ان است. یکی از این ابعاد که در تعریف عدل گفته شده: هرچیزی سرجای خودش باشد. با این وصف بازار های پولی و مالی در اسلام، برحسب تعریف باید عمل شود. مثلا وقتی صحبت بانکداری می شود، بانکداری غیر از بورس و بیمه است، بانکداری به معنی کلمه یعنی امانت دار مردم بودن. شعاری که سال ها است بزرگترین بانک خاورمیانه ،آن را سرلوحه خود قرار داده ولی متاسفانه با، همه چیز قاطی می شود، و همه کار می کنند بجز بانکداری!

     بانکهای امروزی از سلف خری تا انبار کالا، خرید کشتی و شرکت در مبارزات انتخاباتی و.. همه کار می کنند و: چون معمولا از همه پولدار ترند، در همه عرصه ها هم برنده هستند. و کسی ایرادی هم به کار انان نمی گیرد، بلکه بیشتر برعلیه منتقدین جبهه می گیرند. اما هوچی گری و دخالت در کار های دیگر، گرچه نشان قدرت است ولی نشان حق و عدل نیست. عدل می گوید بانک فقط کار بانکداری انجام دهد، و کار های دیگر را به دیگران واگذار کند، تا هم اشتغال ایجاد شود و هم مردم بدانند با چه کسانی طرف هستند.

ممکن است بگوییم که هرکسی، هر کاری از دستش بر می اید انجام دهد. این حرف از نظر اخلاقی خوب است، چرا که کمک به دیگران حساب می شود. ولی از نظر اقتصادی یعنی یک نفر صد ها شغل داشته باشد، و دیگران بیکار باشند. یا اینگه  همه مثل آچار فرانسه باشند و: بخواهند همه پیچ ها را باز کنند. ایراد آچار فرانسه این است که : همه آچار ها را فقط برای یکبار باز می کند، چون برای بار دیگر، سر پیچ ها هرز شده و قابل باز کردن نیست! بنابر این هر پیچی باید با آچار مربوط به خود، باز و بسته شود  تا سالم بماند. در اقتصاد هم هرکس باید تخصص خود را انجام دهد، تا اقتصاد سالم یا اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

پایه دیگر بازار های مالی مقاومتی، بر مبنای بورس است. بورس برخلاف بانکها که امانت دار هستند، شغل وکالت را دارا می باشند. یعنی بازار بورس پول از خریدارن اوراق می گیرد، تا برای ان ها سرمایه گذاری کند، یا روش سرمایه گذاری و افزایش: سود و درامد را آموزش  دهد. بازار بورس همیشه تاریخ وجود داشته و: بصورت تحصصی هم عمل می کرده، ولی در دوران ما به انحراف کشیده شده است. سرمایه گذران در بورس، درست مثل پس انداز کردن در بانک فکر می کنند! فقط کمی سود بیشتری می خواهند.

    آن ها در واقع سود بدون ریسک می خواهند، و تحمل زیان را ندارند. کاری که برخی بانکها انجام می دهند و: به پس انداز کنندگان خود بهره ای پرداخت می نمایند که: معمولا این کار باعث شده تا افرادی به جای مستمری و بیمه، پول خود را در بانک بگذارند و: از بهره آن بعنوان مستمری استفاده نمایند. لذا بیمه هم دراینجا بعنوان سومین پایه بازار های پولی و مالی، از چند شغله بودن بانک ها زیان می بینند.

این چند شغله بودن بانک ها، یعنی سو استفاده از اموال مردم بعنوان اموال سازمانی است، و در این کار سپرده گذاران بخش خصوصی، بالاترین ضربه را می بیند :و برای همین انحراف در بازار های پولی و مالی است که: بخش خصوصی زمین گیر شده و: بجای آن بخش خصولتی رشد کرده است. زیرا بانک ها مانند مالک الرقاب عموم عمل می کنند، و چون دارای منابع مالی هستند خود رادر همه زمینه ها، دارای تخصص و حق دخالت می بینند.

  نقش بیمه هم پس این است که بیمه باید بتواند: سرمایه های بخش خصوصی را حمایت کند، و درمواقع ضروری ضررهای انان را جبران نماید. ولی اکنون بیمه ها مهمترین کانون های: سرمایه گذاری و دریافت پس انداز هستند. صندوق های بازنشستگی و شر کتهای شستا، همگی نشان می دهد که بیمه ها، از وظیفه اصلی خود دور مانده اند. و بجای رسیدگی به بیمه شدگان، فقط از آنان سرمایه های اولیه دریافت می کنند، و به بورس بازی می پردازند، و ازپرداخت زیان های مشتریان ،تا جایی که امکان دارد طفره می روند.

بطور خلاصه در اقتصاد مقاومتی :بانک ها امانت دار هستند و باید برای این امانت داری دستمزد بگیرند، بیمه ها مسئول به صفر رساند خسارت منابع مالی هستند، بورس هم وظیفه به کار گیری سرمایه ها و: منابع مالی برای افزایش و توسعه آن ها است.

بازارهاپولی و مالی در: اقتصاد مقاومتی

通过性的原则,创造性和自立经济的货币和金融市场的经济。但最重要的是正义,还是伊斯兰教义的所有方面的原则。其中一个定义正义的方面说:一切都在自己的位置。然而,金融市场在伊斯兰,根据定义,必须操作。例如,当涉及到银行,非银行和保险外汇,银行,人们从字面上看,受托人。这个口号是在中东地区最大的银行,这是它的优先级,但不幸的是,一切都混合起来,除了银行所有的工作!今天银行从期货到仓库,购买船舶和公司各项工作的行动。因为平时富人多,正在赢得在各方面。而一个问题是,他们不在一起工作,但他们的正面对抗的批评。但是,胡志明市和其他工作的干预,不过,暗示力量,但显示不正确和正义。法官表示,该行只能做银行工作,等工作对他人,对创造作业和人民知道这些侧面。
我们可以说,任何人,任何事,他能做到。这在道德上是不错的,因为帮助别人的计算方法。但在经济方面,百人有工作,有些则处于闲置状态。或者英格都像扳手:他们都是螺丝钉。辐条扳手是,所有的键被打开一次,因为再次,转弯损失,并且不开!因此,每个螺丝必须拥有扳手,打开和关闭,以保持它的健康。每个人都必须做他的专业知识,经济学,有一个健康的经济体或经济实力。
其他基本金融市场的阻力,基于股票。与Exchange的存托银行,有合法的工作。股市需要钱从客户账单,投资,或如何投资,增加利润和收入的列车。股市一直存在日期:刚刚有了一个学术工作,但在我们的时代是错误的。投资者在股市,就像储蓄银行的想法!只是想要更多的利润。他们其实是想没有风险的利润,并不能承担损失。东西,一些银行正在做的:支付给储户的利息,这通常使得它的人,而不是养老金和保险,并把他们的钱存入银行:利率作为养老金福利。这里作为三垒货币和金融市场的保险,银行遭受一些工作。这种多任务的银行,公共财产作为企业财产的误用,以及在私营部门的存款,高一脚认为:基于这个偏差在货币和金融市场是:削弱私营部门并且,代替半生长。由于银行一般充当所有者,因为他们的资金在各个领域,他们拥有专业知识和进行干预的权利。保险的作用,使保险应能资本私营部门的支持,并补偿他们在紧急情况下的损失。但现在最重要的保险中心:投资和储蓄被接收。养老基金和邪恶的沙斯塔大衣,都表明保险,他们仍然从原来的任务排除在外。而不是处理被保险人和,只接收他们的初始资本,和他们的比赛交流,亏损化对待客户,尽可能难以捉摸。
总之,经济实力雄厚:银行受托人,必须支付给信托,保险资金负责的损害为零,交换资本和资源的任务,以增加金融和发展

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی