از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

در تنها کشور شیعه جهان، چه می گذرد؟

سید احمد حسینی ماهینی | جمعه, ۲۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر


شاید ایران و عراق یا بحرین ، یمن و لبنان و کشمیر جزو 15کشور شیعه جهان باشند، ولی تنها کشوری که خالص شیعه است! و 99درصد آن دارای مذهب شیعه هستند، جمهوری آذربایجان می باشد. که به دلیل اینکه به زادگاه شاه اسماعیل صفوی معروف است، اکثر آن ها به احترام او شیعه هستند، و برایش تقدس خاصی قائل می باشند . البته در بین آن ها مسیحی یا سنی هم هستند، ولی درصد آن ها به نسبت ایران بسیار کمتر است. حتی لاچین که از آن جداشده و تحت: سلطه ارامنه است همگی شیعه هستند.

میتوان گفت شمال ایران مخصوصا: منطقه دیلمان و طبرستان که اولین حکومت های: شیعی را تجربه کردند، به این دلیل بوده است که پذیرای بازماندگان و نوادگان پیامبر بودند، و آن ها بعنوان یک محل امن راهی این دیار می شدند. آل بویه و دیلمیان از جمله حکومت های شیعی بودند که: به دوستی اهل بیت مشهور بودند. ولی ظهور شیخ صفی اردبیلی و بعدا شاه اسماعیل صفوی، و تاسیس صفویه در ایران یک نهضتی بود که فراتر: از منطقه دیلمان و طبرستان، یا گیلان و مازندران امروز را در بر می گرفت .

  محقق اردبیلی ، مقدس اردبیلی ، شیخ صفی اردبیلی یا دیگران نقش مهمی در ترویج فرهنگ شیعه، و گسترش آن به دیگر شهر های ایران داشتند. اما مهد حکومت آنان یعنی قفقاز یا جمهوری آذربایجان، با وسواس خاصی شیعه بودن را پیگیری کردند، بطوری که گفته می شود مذاهب و ادیان دیگر را به اطراف کوچ دادند، تا مرکزیت ایران را شیعه نشین نمایند.

متاسفانه با فساد برخی از شاهان صفوی، و بعدا قاجار این خطه از ایران جدا شد. و با اینکه قابل بازگشت بود، بعد از انقلاب اسلامی هم، تلاشی برای این امر صورت نگرفت. لذا حکومت کمونیستی و استالینیستی در دوران خود، پایه های دین را در این منطقه از بین برد، مساجد را تخریب و مومنان را به: سیبری تبعید و یا آنان را اعدام کرد، و ایران هیچ کاری انجام نداد.

   حتی بعد از فروپاشی شوروی سابق ، با وجود علاقه مشترکی که اهالی داشتند، تمایل شدیدی به اسلام وشیعه و پیوستن به ایران نشان دادند، ولی بی توجهی باعث شد تا حکومت جدید نیز مانند سلف خود، دین را از سیاست جدا کند و مومنان را، تهدید و آنان را نابود نماید. و زمین و خانه های آنان را مصادره، و به اسرائیلی ها واگذار نمایند. مساجد دوباره خالی شد و: سینه زنی و عزاداری ممنوع گردید. بجای آن فروش دختران و زنان، توزیع مشروبات الکلی و مواد و غذاهای حرام افزایش یافت.

در این مدت بعد از فروپاشی، فقط چندعزاداری نمایشی آن هم توسط سفارت ایران، در داخل واحد انجام شد ولی این عطش مردم را سیراب نمی کرد، تا اینکه آنان خود اقدام به برگزاری عزاداری کردند. ولی با شدت و قدرت دولت روبرو شده و چندین کشته دادند.

بی توجهی به چنین حرکاتی از سوی مسئولان، نباید ادامه پیدا کند و مردم شیعه قفقاز را در: سیطره یک مشت بی دین حامی داعش و اسرائیل، نباید تنها گذاشت. امروز بر هیچکس پوشیده نیست که نود درصد: زمین های حاصلخیز در دست اسرائیلی ها و: شرکت های وابسته به آن هست. و دولت جمهوری آذربایجان، ارتباط مستقیم با اسرائیل داشته و برای داعش نیز، نیرو و تجهیزات ارسال می کند .

در دریای مازندران نیز تصرفات فراوانی، ضد جمهوری اسلامی انجام داده و با اینکه، کل دریای محدوده آنان طبق توافقات با شوروی سابق، متعلق به ایران است، آن ها را ملک خود میداند، و اضافه برداشت های فراوانی از منابع مشترک: نفتی و گازی به کمک آمریکا دارد.

در زمینه سیاسی نیز شدیدا اسلام ستیز بوده، و مراودات زیادی با دشمنان جمهوری اسلامی دارد. و اطلاعات ذیقیمتی از منابع نظامی ایران را به دشمنان ارسال می دارد. حتی نقشه هایی تهیه کرده اند که ایران را، یکی از استانهای خود معرفی نموده است! بنده در چندین سفر خود به آنجا دیدیم که: تمام آثار فارسی را از کتابخانه ها و فرهنگ نامه ها، حذف کرده و حتی شاعران و دانشمندان ایرانی را بنام خود مصادره کرده اند.

آیا موقع آن نرسیده که به: این اهالی مظلوم شیعه کمک شود؟ وسیاسی کاری مردود شود؟


در تنها کشور شیعه جهان، چه می گذرد؟


在什叶派世界里,这是怎么回事?
也许伊朗和伊拉克,巴林,也门,黎巴嫩,克什米尔地区,15个什叶派国家之一,但唯一的国家,什叶派网!而99%是什叶派,阿塞拜疆。因为它是著名的萨法维国王伊斯梅尔的发源地,其中大多数是什叶派穆斯林在他的荣誉,他相信他们是神圣的。但是,其中有基督徒还是逊尼派,但比例比在伊朗要低得多。拉钦,甚至在亚美尼亚的统治分离都是什叶派。
可以说,特别是在伊朗北部:地区复杂的撬棍和什叶派政府经历,因为拥抱幸存者和先知的后代的方式,以及这个国家是一个安全的地方。 Buwayhid和Dylmyan包括什叶派政府的友谊是著名的囚犯。但谢赫萨菲市,后来沙阿伊斯梅尔沙法维在伊朗和建立超越运动的外观:撬棍和复杂的领域,或者是今天的吉兰和马赞达兰。
  
自我市圣城,谢赫萨菲市或他人在推动什叶派穆斯林的重要作用,并已蔓延到其它城市在伊朗。但他们的政府或高加索地区,阿塞拜疆,痴迷于什叶派的摇篮被跟踪,所以被认为是周围其他宗教被转移到伊朗什叶派的中心。
不幸的是,一些萨法维国王的腐败,卡加然后离开了伊朗领土。虽然它被退回,伊斯兰革命后,试图向它提出的。共产主义政权和斯大林时代,宗教在破坏该地区的基础,破坏清真寺和信徒:西伯利亚或执行他们,伊朗没有做任何事情。
   
即使是前苏联的解体,与人们不得不伊斯兰教什叶派和伊朗的强烈倾向被加入,而忽视导致了新政府有着共同的利益,像它的前身,宗教与政治和信徒分离,威胁并摧毁他们。并没收他们的土地和家园,而以色列将离开。该清真寺是空又说:她的乳房被禁止和哀悼。相反,女童和妇女,酒精饮料的分销禁止和材料和食品增加。
在崩溃后的时期,仅由单元内的伊朗使馆显示Chndzadary,但这并没有满足人们的渴望,直到他们自己都举行哀悼。但遭遇强烈地政府和一些被打死。
不注意这种行动当局,应保持和什叶派人口在高加索地区:少数亲伊斯兰的异教徒和以色列的主导地位,不应该被单独留在家中。今天,它不是什么秘密,百分之九十的:在以色列人手中肥沃的土地和附属很好的公司。和阿塞拜疆的政府,与以色列和伊希斯还派部队和设备的直接接触。
里海是还针对伊斯兰共和国,并与它巨大的财富,整个海域,根据与前苏联的协议,属于伊朗的,它知道你的财产,并透支很多共同的资源:石油和天然气帮助美国。
伊斯兰教是强烈反对的政治背景,并与这个伊斯兰共和国的敌人也很方便。而有价值的信息,敌人是伊朗的军事资源。即使提供,伊朗,它的省份之一,已推出的地图!我看见几个他访问的有:从图书馆和词典波斯的作品,删除,甚至诗人和科学家们已经抓住了他的名字。
这难道不是时候了被压迫的什叶派帮助的人?政治工作是拒绝?


  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی