از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

حل چالش های اقتصادی با: الگوی محرم و صفر.

سید احمد حسینی ماهینی | چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

حل چالش های اقتصادی با: الگوی محرم و صفر.

بسیاری از اشخاص ساده اندیش به: محرم و صفر فقط یک نگاه ترحم آمیز دارند! که چرا امام حسین ع خودش را به کشتن داد، تا اینهمه مردم در عذاب باشند، و هرسال برایش عزاداری کنند! اما این احمق ها نمی دانند که: امام قتیل العبرات است، یعنی یک اسوه همه جانبه: برای همه نوع عبرت پذیری. آن هم فقط برای گریه کردن نیست. البته برخی ها بزرگوارانه! به امام حسین حق می دهند که: در مسائل سیاسی هم دخالت کند، و می گویند که برای مبارزه با: حاکم ظالم قیام کرده است . ولی اگر قیام امام حسین ع تک بعدی بود، نمی گفتند عبرات می گفتند عبرت!

عبرت های عاشورا هم، فقط سیاسی نیست. یعنی امام مبارزه نکرد که فقط: مسائل سیاسی و یا دینی و اخلاقی حل شود. به نظر ما بزرگترین مبارزه امام حسین ع، مبارزه با ابعاد پنهان حاکمیت جور، اعم از سیاسی و اقتصادی و فرهنگی ، نظامی و حتی مدیریتی است. و از این ظلم بالاتر نیست که: ما گرفتاری اقتصادی داشته باشیم، و راه حل آن را از امام حسین ع، نخواهیم و به دیگر کوتاه بینان تاریخ، که نامشان را دانشمندان اقتصادی گذاشته اند! امید داشته باشیم تا مشکلات ما را حل کنند. البته مردم این را قبول دارند که: حتی در مشکلات اقتصادی و سیاسی هم، به ائمه پناه می برند. بسیاری از خواسته های زائران مخصوصا در حرم امام رضا ع، خواسته های اقتصادی و معیشتی و: مشکلات بیکاری و بدهی است. ولی دولتی ها و روشنفکران، بهتر می بینند که به آدام اسمیت و کینز! پناه ببرند و آنها را از گورشان بیرون بکشند.

    لذا ما دونوع اقتصاد داریم: یکی اقتصاد سنتی یا مذهبی و دیگری: اقتصاد لیبرالی یا دولتی .این دونوع، دو تفکر نیستند بلکه عملکرد و حل چالش ها هم هستند. مثلا دولتی ها با شادمانی از اصل: تحریک تقاضا در اقتصاد ایران حرف می زنند، و به خیال اینکه مطلب جدیدی کشف کرده اند، تئوری های مصرف گرایی کینز را، برای ما سخنرانی می کنند. در حالیکه اقتصاد ایران بطور سنتی، چهار مرحله تحریک تقاضای فصلی، و چندین مرحله تحریک تقاضای گردشی دارد. مردم ایران بطور سنتی، یک سال کار می کنند و پس انداز می کنند، تا در شب عید آن را خرج کنند. لذا نوروز یکی از ابزار تحریک تقاضا، و مصرف گرایی درایران است. که درماه اسفند به اوج خود می رسد، و مقایسه آن با رکود فرودرین ماه، بخوبی رونق اقتصادی را نشان میدهد.

    یکی دیگر موضوعات، باز شدن مدارس است که شهریور ماه را به ماه شکوفایی اقتصادی می رساند. در آغاز تابستان نیز این موضوع وجود دارد: تعطیلات بزرگترین حامی رونق: صنعت گردشگری در ایران و جهان است. و بالاخره شب چله و: ورود به زمستان هم بازار گرمی خود را دارد.

علاوه بر مصرف گرایی و تحریک تقاضا، در اول هر چهار فصل، ما موارد گردشی هم داریم که: نمونه آن محرم و صفر است. در این دوماه همه اقتصاد ایران، به میدان می آید از صنایع غذایی و: نذری های همه گیر تا صنایع پوشاک و منسوجات، حتی الکتریکی و الکترونیکی. غیر از محرم و صفر ایام عزادار و شهادت هست، به ماه شعبان و رمضان می رسیم، یاعید قربان و عید غدیر،  که ایام شادیها هستند و تولدها، که توصیه فراوان شده برای همدیگر، هدایا بخرند و به همدیگر عیدی بدهند.

    شاید اقایان بگویند اینها علمی نیست! و مثلا احساسی است . ولی بدانند همین رفتار های اقتصادی است که: ایران را هزاران سال است که برپا نگهداشته، و نگذاشته مستعمره کسان دیگر بشود، و یا دست نیاز به سمت دیگران درازکند. ما در روایات داریم که امام صادق فرمود: خداوند جهان را در ایام نوروز خلق کرد، و به انسان ها گفت همه ساله آن را جشن بگیرند، و از نعمت های خدا استفاده کنند، امام صادق تاکید می کند که: ایرانی ها آن را گرامی داشتند، ولی اعراب آن را ضایع کردند!

اگر بپذیریم که ادیان الهی، یک ریشه دارد، و ایران اسلامی همیشه توحیدی بوده است، لذا می بینیم که همین ها، باعث اقتدار و پایندگی آن شده، چه در آن زمان که می گفتند: فر ایزدی نگهدار ما است، چه اکنون که می گویند خداوند نگهدار ما است.

经济挑战:回历和回历的格局。

很多人天真地:回历和萨法尔只是有一个富有同情心的样子!这就是为什么他杀死了伊玛目侯赛因,和平是他,所有的人在煎熬中,每年凄惨!但这些傻瓜不知道,伊玛目为各类课程的综合模型。它不只是哭。有些是大手笔!伊玛目侯赛因正确的答案是:所涉及的政治问题,并说打:暴君复活。但是,如果一维的伊玛目侯赛因的起义,小子说,他们不学!

阿舒拉节的经验教训,只是没有政治。伊玛目没有正义斗争:政治,宗教和道德的问题都解决了。我们认为,伊玛目侯赛因最大的打击,争取用暴政隐藏维度的,包括政治,经济,文化,军事,甚至管理的规则。而且并不比我们有经济问题,并从伊玛目侯赛因神社解决方案的不公正待遇更高,而不是短期并就其经济的科学家有自己的名字等基础!希望能解决我们的问题。当然,人们会同意,即使是在经济和政治问题,伊玛目避难所。许多朝圣者,尤其是在伊玛目礼萨的要求靖国神社,经济和生活条件,失业和债务问题的要求。但是,政府和知识分子应该看到,亚当·斯密和凯恩斯!住房和带他们出去了坟墓。

    因此,我们有两种经济:一是宗教和其他传统经济或经济或政府的自由主义这两种类型,但两人在一起的想法,解决难题。政府如大喜的原则:以刺激经济需求的说话,认为你已经发现了一些新的东西,消费凯恩斯的理论,他们对我们说话。虽然经济传统上,四季节性需求的刺激,和多相电力需求受到刺激。传统上一年的工作,节省花费在它的前夕伊朗人。新年是刺激需求和消费在伊朗的工具之一。其中达到其峰值在三月初,并与停滞比较Frvdryn个月,以及经济繁荣的节目。

    另一个话题,在九月开幕的学校会带来繁荣月球。也有件事在暑假的开始发展的最大支持者:旅游在伊朗和世界。最后保利夜:它的温暖进入冬季市场。

除了消费,刺激需求,在每个赛季开始的时候,我们仍然需要访问样本是回历和回历。在这两个月中,所有伊朗的经济,现场来自食品行业:还愿的流行服装和纺织品行业,甚至电子。除了哀悼穆哈兰和萨法尔是见证时期,Sha'ban和斋月到来时,Yayd宰牲节和开斋节Ghadir,即节日和生日,许多建议给对方,给对方买赠,并支付。

    或许先生说这不是科学!而这样的感觉。但是要知道,经济行为是伊朗维持了几千年,而不是一个群体的其他人,或需要延长其他人。我们的传统,伊玛目萨迪克说:上帝在元旦期间创造了世界,那人说,每年为了庆祝它,神的祝福,伊玛目坚持认为伊朗人庆祝分别,但阿拉伯人摧毁它!

如果我们接受了神圣的宗教,根,和伊朗伊斯兰共和国一直是一神论,我们可以看到,这会导致持久的动力,这是他们当时表示,该炉是我们的保护神,那是什么说上帝保佑我们。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی