از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

هفته جهانی فضا

سید احمد حسینی ماهینی | يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر


هفته جهانی فضا با حضور علاقمندان علوم فضا برگزار شد
ویژه برنامه هفته جهانی فضا با موضوع "اکتشاف" با حضور علاقمندان علوم فضا در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، امیرحسین چیذری مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با بیان خبر فوق اظهار داشت:  ویژه برنامه هفته جهانی فضا با موضوع اکتشاف که شعارسال 2015 بود با حضور مجید سعادتمندی قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، اساتید و شخصیتهای علمی کشور مانند پروفسور نعمت الله ریاضی فیزیکدان و کیهان شناس، کوروش رکنی کارشناس سازمان فضایی ایران و جمعی از خانواده های علاقمند به علوم فضایی در تالار کهکشان مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برگزار شد.  
 وی گفت: در این برنامه پروفسور نعمت الله ریاضی در خصوص سفرهای فضایی و اقامت در فضا که در گذشته یک امر رویایی و غیرواقع گرایانه تصور می شد مطالبی را بیان کرد و به آغاز پروازهای فضائی با پرتاب اسپوتنیک1 در سال 1957 اشاره کرد.
چیذری تصریح کرد: سفر به ماه ، اکتشاف اولیه سیارات بزرگ ، ستاره های دنباله دار ، سیارک ها ، درک خورشید و اثر آن بر محیط زیست زمین، تعیین تاریخچه تکاملی  ستاره ها و کهکشان ها و کشف ماده تاریک، کشف تابش زمینه کیهانی، کیهان شناسی «انفجار بزرگ» ، اندازه گیری هندسه جهان و کشف انرژی تاریک و... مطالبی بود که از سوی این فیزیکدان برجسته ارائه شد.
چشم انداز سازمان های فضایی یکی دیگر از موضوعات مهمی بود که پروفسور  ریاضی در خصوص آن گفت: سازمان های فضایی مانند(ESA) در برنامه های چشم انداز ده ساله خود توجه خاصی به نجوم از فضا دارند و پروژه های گسترده ای در حال انجام است که نیازمند همکاری های بین المللی است چون اغلب پر هزینه هستند.
این مقام مسئول کوروش رکنی کارشناس سازمان فضایی ایران را دومین سخنران این برنامه دانست که سخنرانی خود را با موضوع نجوم، اکتشافات فضایی و فعالیتهای ایران برای مخاطبان آغاز کرد و با ارائه تصاویری از ماهواره های فضایی درباره برخورد ماهواره ها و خطراتی که به دنبال دارد، متلاشی شدن ماهواره ها در هنگام برخورد و پخش آن در فضا تاریخچه رادیوتلسکوپ ها و انواع آن برای نمایش امواج مادون قرمز، فرابنفش و... نیز مطالبی را بیان کرد.
وی گفت: نمایش فیلم های فضایی ،اجرای موسیقی زنده،  گنبد بادی آسمان نما و سالن نمایش لیزری  از دیگر برنامه های این مراسم بود.

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی