ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

به گزارش پرویز اشتری نخعی

سید احمد حسینی ماهینی | چهارشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

 جانشین معاونت عملیات ستاد کل نیروهای مسلح از تولید تسلیحات نقطه زن در نیروی هوایی ارتش و بهینه سازی جنگنده های اف14 و اف 4 در این نیرو خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان سید محمد علوی در همایش نخستین پاسخ (کمان 99) گفت: اکنون نیروی هوایی ارتش نسبت به گذشته در وضعیت غیرقابل تصوری قرار دارد.
وی با بیان اینکه در طول 30 سال اخیر با تحریم های ظالمانه مواجه بودیم، تصریح کرد: امروز نیروی هوایی به واسطه دانش و تحقیقاتی که انجام داده به خودکفایی کامل رسیده است، به گونه ای که دیگر اف4 ها و اف14 های بهینه سازی شده در کشور با نوع گذشته خود بسیار متفاوت هستند.
جانشین معاونت عملیات ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: بسیاری از تسلیحات مورد استفاده در نیروی هوایی با کمترین ضریب خطا به مرحله نقطه زنی رسیده است و با توجه به اقتداری که امروز نیروی هوایی کسب کرده هیچ دشمنی نمی تواند خیال خام تجاوز به کشورمان را در سر داشته باشد.
امیر علوی همچنین با اشاره به رشادت های خلبانان نهاجا؛ در عملیات شهید عباس دوران و ایجاد ناامنی در بغداد آن هم در شرایطی که قرار بود اجلاس مهم سران کشورهای غیرمتعهد در این شهر برگزار شود، گفت: این شهید در شرایطی عملیات قهرمانانه خود را به نمایش گذاشت که صدام فکر می کرد شهر بغداد غیرقابل نفوذ است.
وی افزود: خلبانان دلاور کشورمان از جمله شهید سرلشکر خلبان «عباس دوران» با این اقدام قهرمانانه هیمنه پدافندی عراق را شکسته و نشان دادند حریم هوایی هیچ متجاوزی برای تیزپروازان ایران اسلامی غیرقابل نفوذ نیست.
عملیات سایه البرز که به کمان 99 نیز شهرت دارد، نخستین عملیات هوایی بود که توسط نیروی هوایی پس از حمله عراق به ایران انجام گرفت. 
این عملیات در تاریخ 1 مهر 1359 انجام شد. در این عملیات 140 هواپیمای ایرانی شرکت داشتند که خلبانان ایرانی اهداف نظامی ارتش عراق فرودگاه ها و آشیانه های نظامی ارتش عراق در مناطق کرکوک، موصل، رشید، حبانیه، ناصریه، شعیبیه، کوت و المثنی را مورد هدف قرار دادند.

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی