از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

伊朗领导层是属于整个世界

سید احمد حسینی ماهینی | پنجشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۰۶ ق.ظ | ۰ نظر

约翰·克里在讲话中,对事实显露,例如,说如果我们轰炸伊朗的核设施,伊朗认为他们可以在弹,且它将再次一切!还是希望“美国是一个领导者,包括伊朗的领导人。

应该说,不仅约翰·克里,但所有的人在世界上有这样的愿望:这不只是一个幻想的愿望,但瓦法伊朗领导层是属于整个世界的措辞,伊朗可能把高在世界上,并用。尽管制裁,进步是惊人的,它是简单明了。

   但这一举动的背后:对velayat-E Faqih的原则和办事机关在对比的狭隘和短暂的良心,一个概念,只为什叶派穆斯林,伊斯兰教或,但概念是合乎逻辑和普遍。 Velayat-E Faqih的,知识的规则,这个原则是可以接受的整个世界:他并不反对它。

     因为在整个人类历史上,如政府或科学家:精英和民主与科学性,所以是。历史已经证明,大多数,和独裁专政,谁是文盲或低识字乌兰布和政府的人。

一个例子Myrpnj礼萨·汗在伊朗,伊朗国王,并与英国学者政变,摧毁了帮助。希特勒和成吉思汗蒙古,或者萨达姆和萨尔曼的财产,所有的人都是文盲。并看到你的眼睛闭上,儿童和妇女,老人和病人在家里自杀。

     这当然是合乎逻辑的结果!这意味着不知道谁应该向依靠别人,而且目前尚不清楚别人的意图他们的话。也许一个支配文盲,鼓励人们谋杀,目的是推翻他。因为不公总是迅速作出反应,并残忍不会持续太久。先知也说:(),政府可能会保留在怀疑,但仍然不公。

 因此,尽管知识或顾问,对裁决是不够的,但他们必须了解问题的能力,这是伊斯兰教领袖的命令应该与公众咨询,但最终决定采取()。因为顾问是不同的,他们大多是意见分歧简单,如果其领导,不具有最高的知识,不能在这一切之中:意见分歧生效。

如果你有知识,你没有选择的最佳方式,并不可避免地专制和暴力避难。例如,在也门的情况下,大量的传言称,伊朗不应该干涉,而且许多人说他们没有战略的一个好的结果的使​​用知识,如日光,还可以检测无知!所以,我们看到,伊朗在也门的人道主义支持的脸上策略。

伊朗领导层明确表示,也门并不需要武器,也不需要送武器的残酷无情的袭击,但由于沙特基础设施建设,需要人道主义援​​助,而这一策略在黎巴嫩和伊拉克,叙利亚和其他地方是正确的。

因为敌人的力量,但在我们的时代,帝国主义,犹太复国主义和阿拉伯反应的组合,由于无知,只有基础设施的攻击,如认为,如果人们正在挨饿受伤被提交。但是,我们看到,到处都是,这种策略是注定的,而是无知再继续。

          也许昨天,每三个中,其超级大国,但是,不知道的是性能,他们现在已经达到了一个地步,作为一个群体对伊朗,伊朗革命卫队司令审议并说:“如果美国或以色列沙特阿拉伯,虚张声势了对伊朗的攻击,我们都小心地收集,但如果你告诉正确的时间,做最坏的最高军事权力。我们已经准备

رهبری ایران، متعلق به همه جهان است.

جان کری در برخی سخنان خود، حقایقی را افشا کرده و مثلا گفته :که اگر مراکز هسته ای ایران را هم بمباران کنیم، فکر ایرانی ها را که نمی توانیم بمباران کنیم، و آن ها دوباره همه چیز را خواهند ساخت! و یا گفته آرزو دارم" برای آمریکا هم یک رهبر، مثل رهبر ایران باشد.

باید گفت که نه تنها جان کری، بلکه همه مردم دنیا چنین آرزویی دارند و: این هم فقط ارزوی خیالی نیست، بلکه وافعا رهبری ایران، متعلق به همه جهان است .از نظر اینکه ایران توانسته، جایگاه بالایی در جهان پیدا کند، و با وجود تحریم ها، پیشرفت های شگفت انگیز داشته باشد، امری ساده و مسلم است .

   اما راز این حرکت در: اصل ولایت فقیه است، و ولایت فقیه هم برخلاف تنگ نظران و کوتاه اندیشان، یک مفهوم صرف برای شیعه، یا حتی اسلا م نیست، بلکه مفهومی منطقی و جهان شمول است. ولایت فقیه یعنی حکومت دانایان، و این اصل قابل قبول برای همه جهان است و: کسی با آن مخالف نیست .

     زیرا در طول تاریخ بشری، با عنوان های مثل حکومت دانشمندان و یا: شایسته سالاری و علم سالاری و، و غیره مطرح بوده و هست. و تاریخ ثابت کرده که اکثر: دیکتاتوری ها و استبدادی ها، از سوی کسانی بوده که بیسواد  یا کم سواد بوه و به حکومت رسیدند.

یک نمونه آن رضاخان میرپنج در ایران بود، که شاه ایران شد و با کمک انگلیس، کودتا کرد و علما را از بین برد. هیتلر و یا چنگیز خان مغول، و یا صدام و ملک سلمان ، همه از افراد بیسواد هستند. و می بینیم که چشم خود را بسته، و کودک و زن ، پیر و بیمار را در منزل خودشان می کشند.

     این البته نتیجه منطقی هم هست! یعنی کسی که دانا نیست، باید به حرف دیگران تکیه کند، و معلوم نیست دیگران چه نیتی، از حرف های خود دارند. شاید کسی که حاکم بیسوادی را، به کشتار مردم تشویق می کند، هدفش سرنگونی وی است! زیرا ظلم همیشه زود جواب داده، و ظالم دوام نمی اورد. پیامبر اسلام هم فرموده که:( الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم )، حکومت با کفر ممکن است باقی بماند، ولی با ظلم باقی نمی ماند.

 و لذا وجود دانایان یا مشاوران، برای یک حاکم کفایت نمی کند، بلکه خود ایشان باید توانایی درک مسایل را داشته باشد، دستور اسلام هم همین است: رهبر باید با مردم مشورت کند، ولی تصمیم نهایی را خود بگیرد(وشاور هم فی الامر فاذا عزمت فتوکل علی الله ). زیرا مشاوران با هم تفاوت دارند، و اختلاف عقیده ساده ترین موضوع مشترک آن ها است، و رهبری اگر خود، بالاترین دانش ها را نداشته باشد، نمی تواند در میان اینهمه :اختلاف نظر ها به نتیجه برسد.

و اگر دانایی نداشته باشد، حتما بهترین راه را برنمی گزیند، و بناچار به استبداد و زور پناه می برد. مثلا در همین قضیه یمن، خیلی ها مشورت می دادند که: ایران باید دخالت کند، و خیلی ها هم می گفتند کاری نداشته باشد، خوب نتیجه این دو استراتژی، یرای دانا مثل روز روشن است، ولی نادان نمی تواند از هم تشخیص دهد! لذا می بینیم که استراتژی ایران، در مقابل یمن حمایت انساندوستانه است.

یعنی رهبری ایران با قاطعیت می گوید که: یمن احتیاج به سلاح ندارد و: نیازی به ارسال سلاح نیست، اما به خاطر حملات بی وقفه عربستان به زیر ساخت ها، نیاز به کمک های انساندوستانه دارد، و این استراتژی در مورد لبنان و عراق ، سوریه و جاهای دیگر هم صحیح است .

زیرا دشمن زور گو در عصر ما، که ترکیبی از امپریالیزم ، صهیونیزم و ارتجاع عرب است، بر اثر نادانی، فقط به زیر ساخت ها حمله می کند، چون باور دارد اگر مردم، گرسنه و زخمی شوند تسلیم میشوند. اما می بینیم که همه جا، این استراتژی محکوم می شود، ولی نادان ها باز هم ادامه می دهند.

          شاید دیروز هرکدام از این سه، برای خود ابر قدرتی بودند ولی، با همین عملکرد نادانسته، آن ها امروز به جایی رسیده اند: مانند یک گروهک در مقابل ایران، به حساب می آیند و سردار سپاه پاسداران می گوید" اگر امریکا یا اسرائیل و عربستان، بلوف می زنند که حمله به ایران می کنند، ما حواسمان جمع است . ولی اگر راست هم بگویند, ما برای بدترین شرایط. بالاترین توان نظامی را. آماده کرده ایم

 

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی