از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

پدیده ای به نام: نخست شهر ها

سید احمد حسینی ماهینی | دوشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

گرچه جستار ها در مورد نخست شهر ها، یا کلان شهر های  درجه یک، به تازگی به مقوله فلسفه جغرافیای سیاسی اضافه شده، ولی نخست شهر ها منتظر تئوری ها نبودند! و کار خود را می کردند. اما فاجعه از زمانی آغاز شد که: بشر خواست همه چیز را کنار بگذارد، و خودش همه چیز را بفهمد! و این فاجعه از آن جهت درد ناک بود که، او نه در گذشته بود و نه از آینده خبر داشت، و نه می توانست در یک آن، در شرق یا غرب باشد.

اما از انجا که گفته اند: آرزو برجوانان عیب نیست، تخیلات خود را بجای علم جا زدن هم، برای انسان عیب محسوب نمی شود. ولی کار موقعی خراب تر می شود که: این تخیلات نه تنها نام علم تجربی  می گیرد، بلکه همه چیز غیر خود را هم نفی می کند! هیچکس نمی داند که اولین نخست شهر، یا جای اولین شهر یا حتی: اولین تجمع انسانی کجابوده، فقط از روی یافته ها حدس هایی زده می شود.

لا اقل بیرون آمدن مداوم شهر ها، از زیر هزاران خروار خاک، نشان می دهد که این رشته، سر دراز دارد و ما نباید برای: بی حوصله گی خود آن را نادیده بگیریم. به نظر ما بهترین کسی که: می تواند جواب سوال را بدهد، خداوند است که نه تنها از همه چیز خبر داشت، بلکه همه آن ها را خودش، بوجود آورده بود. اولین خانه ای که در روی زمین، برای انسان ساخته شده، خانه خدا بوده  واولین بلند مرتبه سازی هم، همان بوده و اولین تجمع یا شهر نشینی هم، در اطراف آن.(ان اول بیت وضع للناس ببکه مبارکه )

پس آن هایی که در جای دیگری، دنبال نخست شهر می گردند، اشتباه می کنند!حوادث تاریخی، این شهر را که پر برکت بود، سرمنشا همه تحولات قرارداد، و شهر های دیگر بوچود آمد. تا اینکه در زمان حضرت نوح، ناگهان همه شهر ها در آب فرو رفت، و گل و لای بر سر آن ها گرفت، و برای امروز ما به یادگار مدفون کرد. که هر از چند گاهی، یکی از آن ها مانند شهر سوخته، بیرون بیاید و بگوید چه تمدنی داشته است.

اما چیزی نگذشت که کشتی نوح، پهلو گرفت و این بار نخست شهر، به کنار دریای مازندران تاسیس شد. و مردمان جهان از آن جا تمدن و، شهر نشینی را به سراسر گیتی بردند. زرتشت در کنار رود ارس بدنیا آمد، و حضرت ابراهیم کمی دورتر، شاید در دیاربکر. ایلام اغاز ایلامیان شد و: نخست شهرجدید به آنجا منتقل شد. اما دیگر جا ها بیکار ننشستند، و به رقابت برخاستند: هگمتانه در این سوی آن، و یونان در سوی دیگر .اما حضرت ابراهیم، خود سودای بکه یا همان مکه را داشت، پسرش را آنجا برد و، آن خانه را تعمیر اساسی کرد.

ولی یونان پیامبر نداشت، هرچه پیامبر بود برای این طرف آب بود! و آن سوی دریای مدیترانه، نمی دانست چه کند! تا اینکه افرادی با تکذیب پیامبران  خود، میدان دار شدند و شهر بدون پیامبر ساختند! شهری که در آن، بجای تعدد پیامبران، تعدد خدایان بود. و خدایانی که فرضی بودند و: کسی نمی دانست آن ها، سوار بر ارابه، به کجا می روند. و به این ترتیب خواستند تا: نخست شهر ها را به انسوی دریاها ببرند.

تا اینکه حضرت موسی و عیسی آمدند، و اباطیل آن ها را شرک خواندند، و آن ها را به توحید دعوت کردند. مقاومت آن ها سودی نداشت و: بعد از سیصد سال خودشان آمدند، و کتاب انجیل را نوشتند.. و این سیصد سال، برای اصحاب کهف، فقط یک روز یا نصف یک روز بود.

آتن و رم رنگ باخته و: به اورشلیم تسلیم شده بودند، و عقد نخست شهری را به اسم اور شلیم بستند. اما اور شلیم هم دوام نیاورد، و در برابر تیسفون ساسانیان  تسلیم شد، و تیسفون شد یکه تاز جهان، و پایگاه ابر قدرتی . هرچند رم دوباره می خواست که: رقیب تیسفون هم باشد، اما یک فرق اساسی بین رم و تیسفون بود: رم برای ایتالیا شهر نخست بود، ولی تیسفون برای تمام دنیا .

  اما وقتی طاق کسرا شکاف برداشت، و آتشکده آذر گشسب، خاموش شد خبر از یک کلان شهر جدید داد. کلان شهر کوچکی که میرفت به: ام القرای جهان تبدیل شود و شد. و خانه خدا برای بار دوم تعمیر شد، و بزرگی به آن برگشت.

با آمدن حضرت علی ع ، کوفه شهر جدید و نخست شهر شد، و بعد به سمت بغداد رفت! و مدتی هم مرو و خراسان. و این گردش ادامه داشت تا نوبت به: پاریس و لندن، برلین و نیویورک رسید. و امروز در کمال ناباوری جهانیان، نخست شهر دنیا و ام القرای اسلام، شهر تهران بزرگ است. زیرا این شهر سیاست های خود را، بر تمام شهر های جهان دیکته می کند.

这种现象被称为第一城

有关城市或大都市的优雅,新加入的类地缘政治哲学的第一篇文章,但首先理论没想到!和他们的工作。悲剧开始了,当男人想要的一切抛开,他什么都知道!和它的悲剧是痛苦的,他不是过去也不是将来的,并且不会有它在东方还是西方。

但是,正如人们所说的不会吃亏的青春,你的想象力,而不是停滞,因为人不被认为是缺陷。但更糟糕的是,当想象力不仅是经验科学,同时也否定了一切,除了她!没有人知道,当第一镇,或城市,甚至是第一名:如果是人类第一次演示中,只是一个猜测可以制成的结果。

不断从城里出来的,千草皮的至少,表明这一领域有着悠久的头,我们不能忽略它厌倦了她的生活。在我们看来,能够给出答案的最好的是谁的上帝不仅知道一切,但它的所有权利,它的创建。第一家在地球上,人为,高层建筑神的第一间房子,并积累或都市生活第一时间解决它。()

因此,那些在其他地方,第一个城市是,他们错了!历史事件,城市祝福,来存在的所有合同的变更,和其他城市的起源。在诺亚的时候,突然所有的人都走下了水,和泥他们,并以这一天,我们纪念埋葬。几乎每隔一段时间,其中一人作为城市烧毁,站出来说什么是文明。

不久方舟,以及里海的第一面正式成立。世界各国人民在那里的文明和城市化在世界各地发现。琐罗亚斯德出生于阿拉斯河,亚伯拉罕远一点,也许在迪亚巴克尔。埃兰埃兰是杰出的:首先,它被转移到新城区。但在其他地方就坐着闲着,直到比赛:埃克巴塔拉在手,和希腊的另一边,但亚伯拉罕,或网络本身渴望麦加,在那里,他和他的儿子,这是至关重要的上门维修。 。

但希腊不是先知,先知是水的一面!和整个地中海地区,不知道是什么呢!直到那些被剥夺了去,他们主宰着城市并没有先知!在城市,而不是先知的多样性,多神的。和神给予:没有人知道它,战车,哪里去。所以做了第一个城市采取海外。

他们来到摩西和耶稣,史莱克的狂言阅读,并邀请他们一神论。阻力无果,三年后,他们来了,并写了圣经。而三百年,山洞的同伴,只有一天或半天。

雅典和罗马已经消失投降耶路撒冷在耶路撒冷的名义全市第一份合同被关闭。但耶路撒冷好景不长,和萨珊泰西封投降,泰西封是无与伦比的世界超级大国和一个基地。虽然罗马再次要求对手泰西封,但罗马和泰西封之间的主要区别是第一个罗马城,意大利,而是整个世界泰西封。

  但是,当Kasra拱裂,和火Zrgshsb,关了一个新的大都市的消息。这是世界上一个小的大都市,是反过来。和神的殿恢复第二次,它的伟大能回来。

随着哈兹拉特·阿里,第一个现代城市库法的到来,然后去巴格达!虽然这两种玛丽和呼罗珊。和循环继续转向:巴黎,伦敦,柏林和纽约打。当今世界的目标,在世界上的第一个城市,我Alqray伊斯兰教,德黑兰是伟大的。由于其政策的基础上,世界上所有的使然的。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی