از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

هنر نزد ایرانیان است و بس!

سید احمد حسینی ماهینی | سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

 

وقتی این شعر را در کتاب ها می خواندیم، فکر می کردیم شاعر خواسته به ایرانیان روحیه بدهد! و یا مانند برخی ها باصطلاح خالی بندی کند. اما امروز که ماهواره ایران به فضا رفت، دقیقا دیدیم که درست است ،و شاعر به هدف زده است. زیرا در جائیکه  عقاب پر می ریزد، ببینید از پشه لاغری چه خیزد! می بینیم که ماهواره  های کشورهای دیگر، مخصوصا آمریکا، یا از جا بلند نشده منفجر می شوند، و یا حداکثر بعد از چند قدم، از ادامه راه منصرف شده به زمین برمی گردند!

و ایران بدون اینکه تجربه آن ها را داشته باشد، در تمام پرتاب ها موفق عمل کرده، و کمترین هزینه ها را هم داشته است . و این کار را نه فقط در: عرصه پرتاب ماهواره که ، حتی پرتاب موشک و ساخت دارو های کمیاب و .. ادامه داده و به درجات بالایی از علم  و: تکنولوژی دست پیدا کرده است .

البته اگر این کار به کمک و: یا با حمایت کشورهای تجربه مند بود، چندان امری شگفت انگیز نبود. مانند کره یا هند و یا پاکستان می شد. که این زیاد مهم هم نبود، چرا که هند و کره جلوتر از ما، این تجربه ها را داشتند. بلکه ایران با تکیه بر نیروهای بومی، و در اوج تحریم های اطلاعاتی و تدارکاتی، این امر مهم را انجام داده است . دشمنان هرچه را انکار کنند، این که ایران در تحریم بوده، آن هم بدترین تحریم ها را داشته، شک نمی کنند بلکه به آن افتخار هم می کنند .

حالا باید دید که چه چیزی، باعث اینهمه توانایی شده است؟ بی گمان یکی از دلایل مهم این توانایی ها، تعادل روحی و روانی و فکری ایرانیان است، و آن هم به سبب ایمان داشتن به خدا، و قبول ادیان توحیدی است .

چه در زمان قبل از اسلام، که ایرانیان با تکیه بر قدرت خداوند، حکومت های بزرگ و: کشورهای پهناوری را، اداره می کردند، و چه بعد از اسلام که همه علوم و فنون، به دست ایران جمع آوری و گسترش یافت. البته بین ایران قبل از اسلام، و بعد از اسلام تفاوت بسیار زیادی است.  چنانچه در دوران قبل از اسلام، به زور میتوان نام دانشمندی را عنوان کرد، و یا از آثار علمی و تحقیقاتی آنان یاد نمود. و تنها در اواخر دوران ساسانیان، آن هم برای مقابله با ظهور اسلام، یک دانشگاه را در اهواز ساختند!

در قبل از اسلام، علم فقط در اختیار ثروتمندان بود! و کارگران و پیشه وران و: کشاورزان حق درس خواندن، و سواد آموزی نداشتند! چنانچه داستان کفشگر، در اشعار فردوسی این را ثابت می کند. اما بعد از انقلاب این علم آموزی، رشد فراوانی یافت و تا آنجا پیشرفت کرد که: همه دنیا را فرا گرفت. و اروپا را دچار انقلاب و رنسانس نمود! و هیچ دانشمند غربی، نمی تواند منکر اینهمه معلومات ایرانیان شود.

در زمان ما هم شاهدیم که: همه پیشرفت ها در سراسر دنیا، به دست ایرانیان بوده است، ولی فروتنی ایرانیان باعث می شده، تا نام دیگران مطرح شود . بیل گیتس اول ثروتمند جهان، در دوران دانشجویی با دو ایرانی همخانه بوده است، و این دو دانشجوی ایرانی برنامه داس را نوشتند، ولی چون بنام خودشان نمیتوانستند ثبت کنند، از بیل گیتس خواستند بنام خودش ثبت کند. و اکنون داس به ویندوز و مایکروسافت تبدیل شده است!

همه تئوری های انیشتین، همان حرفهای فارابی و خیام و ملا صدرا است که: دو دانشجوی ایرانی یعنی پرفسور هشترودی و حسابی، آن ها ترجمه و در اختیارش می گذاشتند. والبته این دونفر ایرانی ها و تشکیل سه یار دبستانی از زمان مونتسکیو و برای نوشتن روح القوانین شروع شد! هم اکنون بهترین پزشکان در آمریکا و اروپا، ایرانی هستند و  بالاترین مخترعان و مکتشفان، از ایران مهاجرت کرده اند . هنوز هم طوری است که: ایرانیان باهوش همیشه به دنبال رفتن به :غرب و ارائه دستاورد های علمی خود به انان هستند، که به فرار مغزها معروف شده است . کسی نمی تواند منکر آن شود که: همه کسانی که در ایران جایزه می گیرند، بلا فاصله راهی غرب می شوند، و غرب با آغوش باز از آن ها استقبال می کند. و در ازای فروش غلم و دانش، به آن ها پول و امکانات می دهند.

البته همه دانشمندان وطن فروش نیستند، و سیل مهاجرت معکوس شروع شده، و شاید یکی از مهمترین دلایل ناتوانی غرب در: پرتاب ماهواره همین است، که آن دانشمندان دیگر در آمریکا نیستند، و به ایران آمده اند! حتی در پرتاب موشک هم، ذلت اسرائیل برای همین است !

در این زمینه مهندس اشتری توضیحاتی میخوانید: مهندس پرویز اشتری نخعی فرزند روح الامین اشتری نخعی است که نسل او به ابراهیم ابن مالک اشتر نخعی می رسد وی در ایران دیپلم گرفت و خدمت مقدس سربازی را انجام داد و در سال ۱۳49 به امریکا رفت و تحصیلات خود را در رشته سویل به پایان رساند وبه ایران باز گشت در سال 1358 جهت ادامه تحصیل مجددا به آمریکا بازگشت و فوق لیسانس و دکترای خود را در ایالت نیوجرسی و واشنگتن در رشته سازه های هوا/افضا اخذ نمود ودر شرکتهای بوئینگ - مکدونالد داگلاس - نورتروپ-هیوز و سازمان فضائی ناسا مشغول به کار شد . وی در ساخت هواپیمای اف 18 شرکت داشته و نوع پیشرفته وبومی این نوع هواپیما را با نام صاعقه 110 برای ایرانیان ساخت و با آموزش حین عمل مهندسین جوان وحذف حلقه مفقوده این صنعت ارتباط مستقیم بین مراکز علمی و صنعت هوا فضا را بنیانگذاری نموده است .وی طرح های جدیدی در دست دارد و نمونه آن را هنگامی که از غرفه ماهین نیوز دیدن کرد بیان نمود

艺术伊朗人够了!

 

当我在书中读到这首诗,我们以为诗人想给伊朗人的精神!或者像一些所谓的空包装。但是,今天的伊朗卫星送入太空,我们看到了完全正确,而诗人有目的的。凡鹰羽下来,看看会发生什么蚊子减肥的!我们看到其他国家的卫星,特别是美国,还是没有爆炸下床,或至多了几步之后,继续从返回地球却步!

伊朗与他们没有经验,把他们所有的成功,并具有最低的成本。这不仅在卫星发射,发射和药物,甚至罕见的,持续的高层次科学技术发展领域已经实现。

这将有助于如果任一建与国家的经验支持,所以并不奇怪。如韩国或印度或巴基斯坦。它没有问题,那么多,因为印度和韩国摆在我们面前的,有这方面的经验。而不是依靠当地的力量,并以制裁和物流信息化的高度,这项重要的工作完成。拒绝敌人,那就是伊朗的制裁,制裁是最差的,但肯定不是太自豪地做到这一点。

我们看看是什么让这些功能?毫无疑问,其中一个主要的原因,这种能力,心理,情感和精神的平衡伊朗人,也导致了对上帝的信仰,和一神教。

无论是在前期伊斯兰伊朗依靠上帝,伟大,广阔的世界,工作的动力,经过伊斯兰教科学与技术,伊朗所有的收集和传播。当然,伊朗伊斯兰之前,伊斯兰教是非常不同的。如果前伊斯兰时代,被迫成为一名科学家或科学和研究工作进行了描述。只有在后期萨珊王朝时期,是时候处理伊斯兰教出现在伊朗建造一所大学!

在预伊斯兰教知识是只提供给有钱人!和工人,手工业者和农民受教育的权利,而识字不是!如果鞋的故事,诗歌菲尔多西证明了这一点。但是,学习,成长,丰度,到目前为止进展的革命后,席卷全球。和欧洲的文艺复兴时期和革命!也没有西方的科学家,都不能否认伊朗的一切知识。

当我们看到在世界各地的发展,伊朗,伊朗将有谦卑提高的另一个名字。比尔·盖茨是最富有的世界,一个学生已经同居与伊朗,而伊朗学生写了一个DOS程序,但他们无法登记他们的名字,比尔·盖茨被要求记录他们的名字。现在,DOS和Windows已经成为!

所有爱因斯坦的理论,职业人与亚姆和穆拉·萨德拉的两名伊朗学生和教授Hashtroudi账户,把所提供的翻译。现在,在美国和欧洲,伊朗最高发明者和发现者,最好的医生是从伊朗移民。仍然是伊朗人很聪明一直在寻找,西与他们提供给他们的学术成果,这就是所谓的人才流失。没有人能否认,所有这些谁在奖金立即路西和西欢迎他们张开双臂。而换来的知识,给他们钱和设施。

然而,并非所有的科学家叛徒,洪水反向迁移的开始,也许对西方失败的主要原因之一:在卫星发射,科学家们没有在美国,并已来到伊朗!甚至在推出的时间,所以以色列的耻辱!

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی