از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

اولین کنفرانس اقتصاد ایران

سید احمد حسینی ماهینی | دوشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۳، ۰۱:۲۲ ق.ظ | ۰ نظر

 

اولین کنفرانس اقتصاد ایران به همت: موسسه پژوهش های ریاست جمهوری، در طی دو روز 14 و 15 دیماه 93 برگزار شد. از اینکه چنین کنفرانسی در سطح بالا، و با حضور تمام تیم اقتصادی دولت، برگزار می شود جای شکر دارد. بخصوص اینکه مقام محترم رئیس جمهوری نیز، از ابتدای برنامه در سالن اجلاس سران حضور داشتند. و این همت مسدولان را در: حل علمی مسائل اقتصادی ایران می رساند.

البته چند نکته در این جا مغفول مانده، که بد نیست آن ها را بگوییم: اول اینکه این کنفرانس باید: بین المللی شود زیرا، نظرات کسانی که از بیرون نگاه می کنند، شاید بهتر باشد. شاید اصلا ما مشکل اقتصادی نداشته باشیم، و همه مشکلات یک توهم باشد. بخصوص اینکه می بینیم اکثر سخنرانان کنفرانس، دولتمردان هستند. ان ها به اندازه کافی تریبون دارند، و حرفهای خود را می زنند. لذا  حرف تازه ای نخواهند داشت. بلکه بهتر بود آن ها می نشستند و: کارشناسان سخنرانی می کردند.

دوم اینکه خیلی از مشکلات، مشکلات دولت بود. و دولت می خواهد با برون فکنی، آن را مشکلات مردم جلوه دهد! مثلا کاهش قیمت جهانی نفت، برای مردم قابل لمس نیست. زیرا آنان می بینند که بنزین و گازوییل گران می شود! برای همین مردم می گویند: چیزی ارزان نشده!  اما این امر برای دولت یک مشکل حاد است! زیرا بیش از نیمی از در آمد خود را، از دست داده و در حال ازدست دادن است. باید گفت اگر دولت، برای تامین هزینه های خود، مشکل دارد این چه ربطی به مردم دارد؟

سوم  اینکه جای گردشگری مذهبی، به عنوان جایگزین کاهش قیمت نفت، خالی بود. رئیس جمهور خیلی مایل بود که: کارشناسان جایگزینی برای نفت معرفی کنند، تا اقتصاد منهای نفت اجرا شود. البته این پیشنهاد ها از زمان مصدق داده می شود، ولی دولت کار خود را می کند! ساده ترین راه، صدور کالاهای غیرنفتی و خدمات فنی مهندسی است،  که در حال انجام است. اما چون حیف و میل می شود به چشم نمی آید.

پیشنهاد دیگر، جایگزینی گردشگری است، زیرا برخی ها معتقدند در آمد توریسم، میتواند جایگزین در آمد نفت شود، و مثال ترکیه را می آورند،البته  بعد هم خودشان می گویند: ولی ایران نمی تواند مثل ترکیه، همه معتقداتش را زیر پا بگذارد. این هم راه حل دارد و: آن این است که ما اصلا توریسم را، توریسم مذهبی بدانیم. در گردشگری دینی، اگر تسهیلات فراهم شود، فقط  زائران خارجی امام رضا ع می توانند: در آمد معادل در آمد نفت را، به بودجه دولت تزریق کنند.

در مورد اشتغال هم همینطور است، یعنی راه حل بسیار ساده است! ولی دولت، خود مشکل در ست می کند و: بعد از اقتصاد دان ها راه حل آنرا می خواهد! درست مثل بازی بچه ها، که چیزی را در مشت خود پنهان می کردند، و بعد از شما می خواستند بگویید: در مشت آن ها چیست.

 مردم ما همه مشغول کار هستند، و خدا را شکر کسی از: بی کار و گرسنگی نمرده است! اما پازل دولت این است که: اشتغال را به زیر زمینی و رو زمینی  تقسیم می کند!  و زیر زمینی ها را شغل حساب نمی کند، لذا آمار بیکاری بالا می رود! همه آمار ها نشان می دهد: معادل تمام کارگاه های دارای پروانه ، کار گاه های بدن پروانه هست! و شاید هم بیشتر. در خدمات و بازرگانی هم همینطور است! تعداد مشاغل فاقد پروانه کسب، بیش از مشاغل دارای پروانه است.

بنابر این دولت اگر با الفاظی چون: بیکاری پنهان ، اشتغال زیر زمینی ، کار غیر قانونی و غیره، آن ها را از دایره اشتغال بیرون نریزد، ما بیکار نداریم و اصلا: همه چیز خوب است و مشکلی نیست.

در مورد دارو و درمان هم همینطور است. پزشکان یا دارو ها را بدون توجه به اثربخشی آن، به قانونی و غیر قانونی تقسیم می کنند! به دارو های وارداتی و قاچاق که: حتی تاریخ گذشته اروپایی باشد، ارزش می دهند و دارو های: ساخت داخل یا پزشکان سنتی و گیاهی را، غیر قانونی می خوانند! ورد زبان هر پزشکی این است که: دارو باید از انگلستان یا آلمان بیاید!

 هر بیماری هم به خود جرات می دهد، تا شفای بیماری خود را از: درمانگاه های خارجی انتظار داشته باشد.افزایش مصرف دارو های خارجی، حتی در آمد نفت را هم هدر می دهد. کاری که وزیر بهداشت در اولین قدم، همه ارز های نفتی را، صرف واردات دارو و آزاد کردن: تمام داروهای مانده در گمرک کرد. 

伊朗经济

本次会议主办的伊朗经济:总统研究所,元月93日举行为期两天14和15。这样的高级别会议,以及所有政府的经济团队的存在,将举行白糖有替代的事实。特别是该方案的霍尔峰会尊敬的总统出席了会议。而当局在供应经济问题的解决所作的努力。

但是,有几点这里忽略了,它不是坏的说:首先,本次会议应那些谁看出来他们的观点可以帮助,因为是国际性的。也许我们没有经济问题,一切都是幻觉。特别是,我们看到,大部分发言者在大会上的政客。他们有足够的论坛,他的话失败。这不会是新事物。这将是更好地为他们坐下来,专家们说。

其次,许多的问题,国家的问题。政府希望突破,看来这个问题!例如,在石油价格下降,人们是显而易见的。因为他们看到了汽油和柴油的价格昂贵!这就是为什么人们说,这是不便宜!但是,这是政府的一个老大难问题!由于一半以上的收入,失去的损失。应该说,如果政府融资本身,问题是如何处理这些人呢?

而不是旅游作为一种替代石油价格下降三,是空的。总统是非常有兴趣的专家介绍替代油,少油运行的经济性。不过,这个建议已经被证明,但政府,它的工作!最简单的方法来导出非石油产品和服务的技术标准,这是正在进行中。但因为没有挥霍一空。

另一项建议,另类旅游,因为一些人认为是一个旅游,它可以取代石油收入,并提供土耳其的例子,但他们说,但伊朗不能像土耳其,将加强所有的信仰。这是解决方案:那就是我们不旅游,宗教旅游知识。宗教旅游,如果提供的设施,只有伊玛目礼萨的外国朝觐者可以在油就出来了国家预算注射的。

所以,它是关于就业,解决的方法很简单!但政府,它是你的问题,那么它将经济学家的解决方案!就像打的家伙谁是隐藏着什么在他的拳头,然后你想知道:什么是拳头。

 我们都很忙的人,感谢上帝的人失业和饥饿是不是死了!但让人不解的是就业分为地下一层和地上!地下水和职位不计,因此,失业率上升!所有的统计数据显示:蝴蝶的所有车间,工作时间蝴蝶的身体!也许更多。服务贸易是呢!没有获得许可证的作业数量,许可证超过一份工作。

因此,政府如果喜欢的隐性失业,就业地下,非法的,等的话,它也属于工作范围之内,我们什么都没有:一切正常。

所以,它是关于药物和治疗。医生或立即而不考虑其有效性药剂师,分为合法和非法的!进口贩毒,即使欧洲的历史,其价值和药品,国内的或传统中药和草药非法唱歌!这每一个字都是一个药必须来自英格兰和德国!

 每个病人服用,可治自己的病,从国外诊所的期望。增加外国药物的使用,即使是在地沟油的收入。什么卫生部长的第一步,油,进口药物释放所有剩余的代理在海关的所有交流。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی