از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

مدیریت بحران و حل مسئله در کربلا

سید احمد حسینی ماهینی | جمعه, ۱۶ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

مسئله یا مشکل در تعریف علم مدیریت ، انحراف2 از هدف یا: عقب افتادن از زمانبندی است.  و مدیریت بحران، ازبین بردن این مسئله یا حل مسئله است.مثلا  در یک پرو‍ژه راه سازی، قرار است صد کیلومتر آسفالت، به قطر پنج سانتیمتر در یکسال انجام پذیرد، اگر بیشتر از یکسال طول کشید، یا اینکه بجای آن،  قطر کمتر یا بیشتر کار شد، مشکل بوجود آمده است. برای حل مشکل ، فوری باید ستاد بحران تشکیل شود، تا مسیر های مختلف برنامه ریزی را چک کند. تا به مسیر بحرانی2 برسد. آ نگاه  با چاره اندیشی برای آن، بحران را کنترل و« زمان عقب افتاده را جبران می کنند.

البته در ایران، کل بحران ها و مسائل پروژه ها معلوم ست: کمبود نقدینگی ! یعنی طفل پروژه در ایران، هیچگاه از شیر مادر! یا بهتر بگوییم از شیر نفت، جدا نشده است.اصلا بحران می سازند تا: شیر نفت را باز کنند!و به خام خواری هم اعتقاد عجیبی است.

در صحرای کربلا هم، همه چیز روشن بود و: به مسئله بیعت اباعبدالله الحسین، با یزید بر می گشت. یعنی یزید دستور داده بود: در مدینه از امام حسین بیعت بگیرند، و اگر قبول نکرد، همانجا ایشان را شهید کنند. اما امام حسین ع قبول نکرد و: اصل مشکل را برای مردم باز گو کرد. که آن، انحراف از اهداف اولیه اسلام است. البته عقب افتادگی از احکام اسلامی هم، نه تنها وجود داشت بلکه، یک نوع برگشت به جاهلیت نیز اتفاق افتاده بود.

برای حل این مسئله یعنی: جلوگیری از ارتجاع و انحراف، امام حسین ع سیاست ها3 و خط مشی4 های مختلفی را، به مورد اجرا گذاشت. ابتدا روش استفاده از رسانه و: توزیع اطلاعات شفاهی و کتبی بود. مثلا به محض اینکه اطلاعاتی به دست آورد که: یزید بلافاصله پس از مرگ پدرش، در 15رجب سال 60کسی را روانه مدینه کرده، و فرمان داده که او را بکشند، از مدینه خارج شد و: طی نامه ای به برادرش، هدف خود از این خروج را: امر بمعروف و نهی از منکر اعلام فرمود. وطی مدت چهار ماه درمکه، به روشنگری ادامه داد و: انحرافات را بیان نمود .

اما یزید که روی آرامش نمی دید، این بار افرادی را مخفی و مسلح فرستاد، تا در خانه خدا او را شهید کنند. و این بود که دور روز مانده به عید قربان، از مکه هم بیرون رفت تا: حرمت خانه خدا شکسته نشود. در این جنگ و گریز، پیشنهاد های زیادی برای رفتن به ایشان می شد، عده ای یمن را پیشنهاد می دادند . و گروهی هم ایران را می گفتند.

اما امام حسین ع، نقطه تعادل این دو یعنی: حد میانگین صنعا و ری را برگزید. و فرمود که خدا می خواهد، من در اینجا کشته شوم، تا همه مردم بدانند، که راست می گویم! هرکسی می خواهد بامن بیاید، کشته خواهد شد و لذا می تواند برود.بنا بر این، استراتژی دوم امام ، خالص سازی نیرو و: آمادگی برای شهادت بود، تا تبلیغات افواهی یا شفاهی او، تفاوت اساسی با تبلیغات شفاهی و کتبی دشمنان، و ادعاهای آنان داشته باشد. چون آن ها هم می گفتند برای" اسلام می جنگند و مبارزه می کنند!

این استراتژی ناب  سازی، یا خالص تر کردن همراهان، تا شب عاشورای محرم سال 61 ادامه داشت، که چراغ ها را خاموش کرد و گفت: من بیعتم را از شما برداشتم. دشمن سر مرا می خواهد، با شما کاری ندارد. و بعد به آن هایی که باقیماندند، همه چیز را توضیح داد تا مبادا، کسی بگوبد ما را به زور به جبهه بردند!

صبح دهم محرم که: روز عاشورا نام گرفته، استراتژی اصلی امام پیاده شد. ابتدا با تاکتیک طف، زنان و کودکان را در منطقه امن تری، قرارداده بودند، سپس تاکتیک اعزام های فردی را، به ترتیب از افراد با نسبت های دورتر، به اجرا گذاشت تا نوبت به خودش رسید. و خود نیز تا پای جان ایستاد و: شهادت در راه خدا را بر: بیعت با منحرفان و مرتجعان، برتری داد و فرمود هیهات مناالذله

危机管理和解决问题的卡尔巴拉

从目标定义管理科学或偏差的问题或问题,正时延迟。和危机管理,消除问题或溶液例如在道路建设项目,位于一百公里沥青,五英寸的直径在一年内完成,如果花一年以上,或是否它是代替一个直径小于或进一步的工作,问题出现了。为了解决这个问题,应该立即成立危机委员会,以检查程序的方向。达到临界路径。一看做一些事情,危机管理和“拖欠工资,以补偿他们的时间。

但在伊朗,该项目的危机和问题是显而易见的:缺乏流动性!在伊朗发现孩子的项目从来没有母乳喂养!还是比牛奶,油更好,而不是分开。不要做出危机:油阀打开,信仰素食很奇怪。

在卡尔巴拉的沙漠,一切都清楚:这个问题侯赛因效忠耶齐德返回。这耶齐德曾在麦地那的效忠伊玛目侯赛因下令,如果拒绝,他将在那里进行殉国。但伊玛目侯赛因和伊玛目拒绝,问题不与人交往。也就是,从伊斯兰的初始目标的偏差。伊斯兰法的落后不仅是有,但作为曾经发生过一回野蛮。

为了解决这个问题,即:预防,各种政策和战略得以实施的伊玛目侯赛因的反应和转移。使用介质和方法:口头和书面的信息分发。举例来说,一旦信息被获取的耶齐德很快他的父亲去世后,15日回历60已将麦地那谁了,吩咐杀死他,这个城市出来,在信中给他的弟弟,这样做的目的退出:险要的是什么邪恶的,他宣称。性交在麦加,启蒙四个月的表情继续弯曲。

但耶齐德没有看到其他地方,隐藏起来,送到神的殿这次武装人员,他们杀了他。这是一天的宰牲节前,从麦加到酒吧:神家的神圣被打破。战斗或逃跑,他们将是许多建议,有人提出,也门。该集团说。

但伊玛目侯赛因AS,这两种手段的平衡:均值和雷选择了萨那。并说,上帝让我来到这里杀了,让所有的人都知道,这是真的!每个人都想和我一起去,他会被杀死,所以它可以走了。因此,第二个策略伊玛目,净化和权力:口口宣传,敌人的口头和书面的宣传之间的主要区别,他们有索赔的准备殉道,或字。因为他们被告知,“伊斯兰将战斗,战斗!

纯,或素净这一战略以来,直到修罗回历的夜晚历时61年,用灯关闭,并告诉我,你效忠的誓言。我的头的敌人,不会与您合作。然后谁留,解释了一切,所以,请告诉我们谁强行把前面!

我的知己那个叫修罗,伊玛目主要战略实施。第一胎战术,妇女和儿童在一个更安全的地方,放置,那么个人的战术部署,分别对患者的远房亲戚,推出把自己放进来。和他拼命的立场:在上帝的见证:尊敬转移和反动派,尊贵和羞辱他离我们而去

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی