از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

پرسوناژ ها و دیالوگ های روز عاشورا.

سید احمد حسینی ماهینی | پنجشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

عاشورا داستان بلندی است که: در یک  نیمه روز اتفاق می افتد. داستانی به بلندای تاریخ، از اولین تا آخرین! و به پهنای زمین از:  چهار گوشه جهان،  از جن و انس .همگی در این داستان نقش دارند. پرسناژ این داستان و دیالوگ های آن، همان دیالوگ های روز مره ما است. و ما هر کدام شاید روزی چند بار، دیالوگ آنان را تکرا می کنیم، ولی از این تکرار ها نه اطلاع داریم، و نه از آن خسته می شویم!

تشنگی، مهمترین دیالوگ روز عاشورا است. چیزی که امروز به جنگ بین المللی آب، ترجمه می شود و حتی گفته میشود« جنگ جهانی بعدی جنگ آب است! چه در ایران که زاینده رود از آن می نالد، و چه مردمانی که کنار زاینده  رود، نیستند ولی تشنه آب این رود هستند!  سد کرج و سد لتیان و: سد پانزده خرداد هم، داستان هایی مشابه دارند.

آب های مرزی ایران، داستان تشنگی کربلایی ها است! آنجاییکه رود هیرمند را بسته اند، و سیستان عزیز که روزی انبار غله دنیا بود، امروز میزبان مهمان ناخوانده: شن های روان است. بلایی که قبل از آن بر سر یزد آمد، و بعد از آن بر سر دریاچه ارومیه، و شاید فردایی نه چندان دور بر سر دریای مازندران.

در خارج از ایران، وضع بهتر نیست، رود دجله و فرات که: تاریخ آن بنام بین النهرین، قدیمی ترین تاریخ ها است، الان مایه دشمنی چهار کشور شده است. و اردوغان مانند شمر، بر سر آن ایستاده و سوریه و دیگران، تشنه لب به آن نگاه می کنند. رود گنگ و می سی سی پی و نیل و.. داستانی غم انگیز تر دارند، که باید شرح آن به زمان دیگری موکول شود.

می بینیم که دیالوگ ها همه آشنا است، و همه دنیا آن را می شناسد ! پرسناژ ها هم همینطور است،جناب شمر، جانباز جنگ در جبهه پدر است! ولی پسر او را برای:کسب یک مقام دولتی، سرمی برد. سعد، سردار قادسیه است و: جهان اسلام را توسعه داده است، ولی پسرش برای گندم ملک ری، امام حسین ع را به مسخره می گیرد، و می گوید اگر از گندم ری هم، نخورم همان دانه جو برایم کافی است!

باید ترسید از همان کسانی که، دم از حقوق بشر می زنند ولی، داعش را ایجاد می کنند تا همانند شمر، سر ها را ببرد و در گودال های قتلگاه بریزد، و برای نامشحض ماندن آن ها، بر روی اجساد اسب دوانی کند!

باید دید که شیرخواره  هایی چون حضرت علی اصغر، کودکانی چون حضرت رقیه س، نوجوانانی چون حضرت قاسم، وجوانانی چون علی اکبر س،چگونه  با دلی پاک ، جان خود را فدای راه آزادی بشر، از قید و بند عبودیت طاغوت می کنند. و همه تیپ های شخصیتی هم وجود دارد! از غلام سیاهپوست، تا سردار بزرگ لشکر دشمن، تا پیرمردی چون حبیب ابن مظاهر، و حتی مسیحی و ایرانی و کرد!

همه این ها همان هایی هستند که: ما هر روز می بنیم! کودکان گرسنه آفریقایی ،  قحطی  زده هندی وچینی، تا بیکاران و بی خانمان های: آمریکایی و اروپایی . آن ها هم اگر با یزید های زمان بیعت می کردند، هم شغل داشتند و هم سیراب می شدند! اما دیگر نمی خواهند که در باندهای: قاچاق مواد مخدر یا، قاچاق انسان و یا اعضا بدن انسان کار کنند. یا با تبهکارن و دزدان و: آدمکش ها همکاری کنند، لذا باید بیکار بمانند تا بمیرند.   

آدم های قصه عاشورا بیگانه نیستند، آن ها در همین حوالی در کنار ما زندگی می کنند. بنظر شما، روزی چند کودک شیر خواره، از بی شیری و بی آبی تلف می شوند؟ آن هم در قرن دهکده جهانی، و ارتباطات سایبری و: اوج تمدن ماشین وفضا! چند دختر سه ساله، با ضرب و جرح از دنیا می روند؟ یا چند نوجوان و جوان، در کنار گذر و در کارگاه های کار، جان خود را از دست می دهند؟

آیا سزا نیست برای این مصیبتها گریه کنیم؟ و بر سر و سینه بزنیم؟ بگذار غارتگران ما را مسخره کنند، ولی ما درد دین داریم، و باید که سوگمند باشیم و غمزده، از رنجی که بر سر بشر می اید. و امام حسین ع عصاره  تمام این رنج ها است. 

人物和修罗的对话。

阿舒拉节是一个很长的故事,发生在一个半天。这个故事的高度,从第一个到最后!和四个角世界的宽度,晋万斯。所有这些故事涉及的。人物的故事和对话,在我们日常的对话。每天好几次了,我们可能会,我们重复他们的对话,但并没有意识到这一点,我们再说一遍,不是看累了吧!

口渴,月秀是阿修罗的对话。什么是现在国际水战,翻译,甚至被称为“下一次世界大战是水一战!什么是河的呻吟,人民旁边的河流,没有河流,但水是渴了!和卡拉季和Latian坝坝六月15,也有类似的故事。

边界水域,伊朗,karbalaei故事是渴了!由于赫尔曼德河已经关闭,而那些今天回家锡斯坦曾经是世界的粮仓不速之客:沙丘。亚兹德是来之前它,然后在乌尔米耶湖,也许不太遥远的未来里海的东西。

伊朗之外,情况比较好,底格里斯河和幼发拉底河:它的历史,美索不达米亚,是最早的日期,它一直敌视四个国家的源泉。而像夏玛埃尔多安,叙利亚和其他人站在其头部,渴了嘴唇一下。密西西比平原河和尼罗河以及更多......悲伤的故事,这将在后面说明的时间。

我们看到,所有熟悉的对话,全世界都知道了!人物并非如此,夏玛先生,战争在他父亲面前老牌!但他的儿子收购公共当局,董事会层面。萨阿德·萨达尔就是胜利:伊斯兰世界的发展,但在小麦的儿子雷景,伊玛目侯赛因是荒谬的,并且雷说,如果小麦,大麦吃不饱!

害怕那些谁酿的人权,但设置了夏玛像短跑,头部抬起,倒在坑里混乱,并保持他们并不知晓,马死了!

我们必须看到,宝宝像阿里,因为他的孩子,R. S.,先知G.少年,而AA制,纯心脏怎样的青春,牺牲了自己的生命为人类的自由,免于偶像崇拜他们。和所有性格类型有!黑色的仆人,对敌军的大司令官,直到老夫伊本·哈比卜的符号,甚至基督教和伊朗!

所有这些都是一样,我们每天看到的!在非洲,印度和中国的饥饿儿童饥饿,失业和无家可归的美国人和欧洲人。他们也一样,如果他们宣誓效忠于耶齐德的时间,两人都工作,并浇水!但不想在团伙,贩毒,贩卖人口和人体的部分工作。或者罪犯和窃贼,杀人犯和合作,他们直到他们死应该继续失业。

人是阿修罗,我们住在同一区域的下一个奇怪的故事。在你看来,当一个孩子喝牛奶,没有乳制品,没有水被浪费?其世纪地球村,以及网络和通信:机器文明的主机和域名的高度!一个女孩的三年,殴打死吗?或者更年轻,一起工作的轨道,并在车间,失去了自己的生命?

不要惩罚这些悲剧哭泣?而头部和胸部按?让我们抢劫的乐趣,但痛苦的。我们有信心,并有权向丧,悲伤,对人类苦难已经结束。伊玛目侯赛因AS是所有苦难的象征。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی