ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

قصه ناتمام

سید احمد حسینی ماهینی | چهارشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

یکی از اصول داستان نویسی، سناریو و فیلمنامه این است که: پایان داستان باید معلوم باشد، و نتیجه هم مثیت باشد. تا جاییکه برخی معتقدند حتی: پایان مثبت کافی نیست، بلکه باید پیام اخلاقی هم داشته باشد. این پیام اخلاقی یا از زبان قهرمان، بیان شود و شفاف و گویا باشدٍ و یا در متن نهایی داستان، از زبان قصه گو و نقل کننده داستان، یا گوینده فیلم گفته شود.

یعنی کتاب که بسته می شود، یا فیلم تمام می شود، هیچ سوالی در ذهن خواننده،  بی جواب نباشد و ذهن نیز، نسبت به موضوع بطور کامل توجیه شده باشد. رمان و فلیم نامه نویسان سنتی، همه پایبند این موضوع بودند. حتی در کتب درسی هم، ما می بینیم که اهداف کتاب، برای هر درسی حتی برای دانش آموزان نیز، نوشته می شود و در آغاز کتاب، و یا هرفصل و عنوان می آید.

اما برخی از نوبسندگان این قالب را شکسته اند، و داستان یا سناریویی که می نویسند، می خواهند یک طرفه نباشد. و از حالت آنالوگ بیرون بیاید. و به دیالوگ با خوانده تبدیل شود. مثلا در برخی تئاتر ها می بینید که: بازیگران از میان تماشاچیان، ظاهر می شوند و به صحنه می روند. یعنی تماشاگر هم مشارکت دارد.

 برخی هم آخر داستان را، رها می کنند و نتیجه گیری را، به ذهن تماشاگر حواله می دهند. و در واقع ساختار شکنی می کنند. هردو این روش قابل قبول است، و در قران هم آمده.  مثلا داستان حضرت یوسف ع مانند: یک رمان از ابتدا تا انتها، دریک سوره آمده و: نتایج اخلاقی ان هم تاکیده شده است. ولی فقط یک داستان این ساختار را دارد. بقیه داستان ها ساختار شکن هستند. یعنی قران به اندیشمندان می گوید: ما این ها را بیان می کنیم تا شما تفکر کنید. و به نتیجه برسید و هر نتیجه ای اگر، صادقانه باشد قابل قبول است. مثلا خوبی و بدی در برخی آیات، تعریف می شود ولی در بسیاری از: آیات به خود انسان حواله می شود" اگر خوبی کنید به خودتان خوبی کرده اید" حتی احادیث فراوان داریم که: مردم را مثل خودتان بدانید، و هرچه برای خود نمی پسندید، برای دیگران هم نپسندید.

داستان کربلا بیشتر به: یک قصه ناتمام می ماند، که بقیه آن را همه باید ادامه دهند. خواسته امام حسین، یاری او است و"  می فرماید: هل من صر ینصرنی؟ و: به گفته دکتر علی شریعتی، این سوال برای کل تاریخ است. همه باید او را یاری کنند. داستان امام حسین ع یعنی اینکه، من و شما هم او را یاری کنیم. و این فلسفه تمام عزاداری ها، در سراسر جهان است. آن ها به این سوال پاسخ می دهند : اگر ما آن روز نبودیم که" امام حسین را یاری کنیم" امروز اعلام آمادگی می کنیم.

برخی ها یاری را در تذکر می دانند. یعنی حوادث عاشورا را برای دیگران بیان می کنند. نقطه به نقطه و با احساسات در می آمیزند، تا در ذهن ها بماند. کمتر کسی در تاریخ وجود دارد که، به این وسعت همه مردم دنیا او را بشناسند و: از حوادث عاشورا بی خبر باشند.

اما گروهی  که این حوادث را می شنوند، طاقت ازدست می دهند، و به خود آسیب می رسانند. مثلا عده ای قمه می زنند. که امروز "یاهو" هم به این موضوع پرداخته بود! و پرسیده بود این ها، باخودشان چه می کنند! آن ها می گویند: خواهر امام حسین ع، وقتی مصیبت را شنید، سر خود را به دیرک اتاقک خود زد، که خون از آن امد و: ما می خواهیم از او عقب تر نباشیم.

عده ای هم زنجیر می زنند، ان ها می گویند دست وپای اسرا، براثر زنجیر هایی که به آن ها بسته شده بود، زخمی شدند مگر جان ما عزیز تر است؟

یا اینکه عده ای سنک می کوبند و: می گویند قوم بنی اسد، که اولین قوم عزادار بود، از شدت غصه، سنگ های بیابان را بر سرخود می زدند.

گرچه همه مردم دنیا، براساس نظر خود به کمک امام حسین می روند، ولی فقط در انتهای تاریخ، این دفتر بسته خواهد شد و: انتقام واقعی گرفته خواهد. 

未完成的故事 

其中的一个故事,剧本和剧本的原则是,这个故事应该是明确的,并且结果是积极的。只要有人相信,甚至,正端不够的,有道德的信息。道德消息或英雄,透明和自我表达的还是在故事的最终版本的语言,通过讲故事和故事,或胶片的扬声器叙述说。 

这本书被关闭,或全片,在读者的心中没有任何问题,因为心里没有答案,而不是完全合理的。火焰与传统小说写作,所有的都致力于这个问题。即使在书籍中,我们看到的书的目的,甚至到了学生的每门课程,写在书的开头,并作为是或季节。 

有些作家已经打破了模具,并写故事或场景,它们不是单方面的。走出来的模拟模式。阅读与对话。在一些影院,你可以看到,从观众的演员,场景在那里出现。这是观众的参与。 

 这个故事,并得出结论的结尾留下了起草观众。实际上,它们被解构。这两种方法是可以接受的,而且可兰经。例如,约瑟的故事,这样的:从开始到结束,在一章一本小说,和道德的结果也是口头的。这种结构只有一个故事。其他的故事正在打破结构。对于学者,古兰经说:我们已经定义了这个,你以为你是。而要达到任何结果,如果坦率地说,是不可接受的。举例来说,有好有坏,有些诗句,但在草案的许多诗句定义是人类的好给你,如果你有一个很好的“连我们伟大的传统,人们喜欢自己,并做一切她喜欢,不喜欢的人。 

卡尔巴拉是更多的故事:故事还没有结束,它必须继续休息。问伊玛目侯赛因和他的帮助,说阿里·沙里亚蒂博士,这个问题是装修。每个人都需要帮助他。伊玛目侯赛因的故事,那就是你,我会帮助他。本公司秉承悼念在世界各地的。他们回答这样一个问题:如果我们没有对“伊玛目侯赛因协助”今天,我们已经准备好。 

一些谨慎是必要的援助。其他建议阿舒拉节的事件。点与情感相结合,多留个心眼。不再有历史,该地区的人民她的生活,并认识到:他们不知道阿修罗的事件。 

但是,这些谁听到了意外,失去了他们的耐力和自我伤害。例如,他们的一些匕首。今天,“雅虎”也被处理了这个问题!而被问及此,同样的树脂!他们说,伊玛目侯赛因AS的姐妹,当他听到灾难,他的头敲他房间的门架,血就出来了吧:我们不是,我们希望他回来。 

这些连锁店做,他们说俘虏的结束,因为这追平了他们的锁链被打伤,但我们的生活更亲爱的? 

或者说有些扣杀和网蝽,巴尼说,阿萨德的人,谁是悲痛的强度,沙漠岩石,它们所建的哀悼的第一所房子。 

尽管世界上所有的,根据伊玛目侯赛因的帮助,但只有在约会结束,这个办公室将被关闭:真正的报复将采取。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی