از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

تضاد های موجود در گردشگری

سید احمد حسینی ماهینی | يكشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۳، ۰۱:۱۹ ق.ظ | ۰ نظر


روز پنجم مهرماه سال جاری را، به عنوان روز جهانی گردشگری، در حالی پشت سر می گذاریم که: صنعت گردشگری دچار تحول عظیمی شده است . به این معنا که کشورهای گردشگر پذیر گذشته، جاذبه خود را از دست داده، و جاذبه های جدیدی برای گردشگران به وجود آمده.

البته مانند هر تحولی، ابتدا از سوی وضع موجود، انکار می شود ولی، کم کم جای خود را باز می کند، و لبخند این کودک نو رسیده به جهان، همه را مجذوب خود می کند. دلیل اینکه کشورهای گردشگر پذیر، جاذبه خود را از دست می دهند، وجود تروریسم و حمایت از آن ها، در این کشورها است. ترکیه به عنوان قطب گردشگری جهان اسلام، امروز به دلیل حمایت از تروریست های: ضد سوریه محل امنی برای گردشگران محسوب نمی شود.

علاوه بر انکه گردشگران نیز، دچار تحول شده اند. در گذشته گردشگران را یک مشت: پیر و پاتال هایی تشکیل می دادند که: برای فراموش کردن بیماری خود، به نقاط خوش آب و هوا می رفتند . در ترکیه و استانبول فقط باید: این پیر ها را تحمل می کردند. ولی امروز دنیای گردشگران دنیای سیاسی است.مثلا می بینیم تروریست های داعش، یک روز در سوریه هستند ولی روز دیگر، به سرعت راهی اکراین می شوند. در موضوع مصر نیز، فعالیت ها و سفر ها شدید بود . اخیرا نیز به موضوع یمن باید توجه کرد

   البته لایه های این مسافرت ها متفاوت است، مثلا جاسوس ها به ظاهر بعنوان تاجر مسافرت می کنند، و یا تروریست ها به عنوان گردشگر عادی . در این چند سال اخیر هم، بیشترین گردشگران کسانی بودند که: برای مسئله هسته ای ایران فعالیت می کردند. هتل های درجه یک، با هزینه های سرسام آور پر بود از: مذاکره کنندگان یا اعضا تیم های مرتبط با آن.

در قضیه حمله اسرائیل به غزه، بیشترین مسافرت ها در سطوح مختلف صورت گرفت. این درحالی است که مثلا در قضیه جنگ دوم جهانی، فقط یک جلسه آن هم در تهران، موضوع فیصله پیدا کرد! چرچیل و روزولت و استالین، آنقدر از این قضیه  خوشحال بودند که: تهران را پل پیروزی نام گذاشتند.

اکنون گردشگران فقط برای گذراندن وقت، به این امر نمی پردازند، بسیاری از آنان درمان جسمی، و برخی درمان روحی را عنوان می کنند. از سوی دیگر پیشرفت های جهان سوم، دیگر جهان بکر برای آنان باقی نگذاشته است. زمانی گردشگری یک خودستایی انبوه بود! یعنی شهر نشینان به روستا ها می رفتند، تا پز پیشرفت خود را به روستایی نشان دهند. می گفتند روستایی ماشین ندیده! برویم به او نشان بدهیم و کمی تفریح کنیم. اما الان د ر دور افتاده ترین نقاط جهان، مردم بیدار شدند و حاضر نیستند، عقب مانده بمانند تا تعدادی گردشگر، از دیدن عقب ماندگی آن ها لذت ببرند.

از این ها گذشته ، امروز بخش بسیار عظیمی از این سفر ها، زیارتی است. فقط شهر مشهد سالانه 250میلیون گردشگر دارد. کربلا از این هم بیشتر و: نجف ومکه و مدینه. اگر در گذشته این ارقام را نادیده می گرفتند، یا آن را گردشگری نمی دانستند!  امروز در برخورد با جهان متحول کنونی، باید آن را به حساب بیاورند.

این بسیار کوته بینی است که: دغدغه سفر 25000نفر گردشگر به معنی خودشان را! به دغدغه 25میلیون گردشگر مذهبی ترجیح دهیم. ممکن است آن را یک امر دینی یا: تابع سازمان حج بدانیم. ولی آمار این چیز ها را نمی پذیرد. مثل این است که برای تعیین آدم های باسواد، فقط به دیپلمه ها اکتفا کنیم در حالیکه هرکس از هر راهی رفته، و می تواند بخواند و بنویسد با سواد است. 

在旅游的冲突 

在今年10月的第五日,世界旅游日,而在他身后不舒服,旅游业遭受了巨大的变化。这意味着旅游国家,失去吸引力,且有游客的新景点。 

当然,如同任何变化,首先现状,否认,但逐渐开放的地方,新生儿对世界的笑容,每个人都为之着迷。由于各国的旅游景点失去,恐怖主义和支持他们在这个国家。土耳其为伊斯兰世界的今天旅游集散中心为支持恐怖分子:反叙利亚不是游客一个安全的地方。 

除了游客,也已改变。过去,游客有一大堆的老Patal是这样的:忘记他的病,去了好气候。土耳其和伊斯坦布尔只是有这个老只得忍着。但是,今天的世界中,我们看到的游客Ast.msla恐怖分子短跑政治世界,有一天在叙利亚,但有一天,UKRAIN的快速途径。除埃及,活动和旅行严峻。近日,一定要注意也门 

   不过,此行是不同的层,如商务旅行间谍出现,或恐怖分子为普通游客。近年来,游客是那些正在努力为伊朗核问题。一流的酒店,拥有成本暴涨的全部谈判或有关团队成员。 

在对加沙地带的以色列袭击的情况下,此行承担了不同的层次。然而,在第二次世界大战的情况下,德黑兰只有一个会议上,这个问题就解决了!丘吉尔和罗斯福,斯大林,所以在这种情况下,很高兴,德黑兰取了这个名字保罗的胜利。 

游客只是为了打发时间,也没关系,他们是治疗许多身体和心理健康有些。第三世界的发展,世界上没有保持完好他们。大众旅游曾经是夸!对城市居民到农村去村里,以显示你的烹饪进度。农村告知不能机!我们去他的表演,并有一些乐趣。但现在,在世界最偏远地区,人们已经觉醒,落后,直到旅游者的数量,他们喜欢看到迟缓。 

毕竟,今天是这次旅程中非常重要的一部分,朝圣的。每年2.5亿游客,是唯一的城市马什哈德。更卡尔巴拉和纳杰夫VMK·H和麦地那。如果这些数字都将被忽略,在过去,它的旅游业不知道!今天,在应对当今不断变化的世界中,必须考虑到。 

这是短视的:涉及25,000游客参观他们的意思! 2500万游客欲为宗教的关注。这可能是一个宗教或朝觐功能知道。不过,这些统计数字不接受。这样受过教育的人,并不仅仅限于高中学历,在大家走出自己的路,并能阅读和识字写字。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی