از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

پرشین مارش، مهمترین سرود نظامی فرانسه است.

سید احمد حسینی ماهینی | دوشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

یکی از خاطراتی که دکتر حسابی، فرزند پرفسور حسابی تعریف می کرد، آن بود که وقتی وارد فرانسه شدند، آن ها را به سان دیدن نیروهای مسلح فرانسه دعوت کردند، و ایشان همراه پدر در آن مراسم شرکت کرد. راهنما به آن ها گفت: این مهمترین مارش نظامی فرانسه است! و نامش پرشین مارش است. این مهیج ترین مارش، ترکیبی از تمام آهنگ های محلی ایران است! زیرا فرانسوی ها مطالعات عمیقی در موسیقی محلی ایران دارند، و همه آن ها را از یک ریشه و آن هم، برای آمادگی رزمی می دانند .

چوب بازی یا حرکات نمایشی آن ها هم، همه برای آمادگی در تیراندازی و: شمشیر به دست گرفتن یا سپر برداشتن است. ..

البته این نظریه  کاملا صحیح و مورد قبول است. زیرا که بزم ایرانیان برخاسته از رزم آنان بوده، و همیشه در صلح مسلح به سر می بردند.

ایران به دلیل منطقه سوق الجیشی، همیشه مورد تاخت و تاز اقوام گوناگون بوده است . یکی از دلایل آن ضعف جمعیتی است، مثلا در قبال روسیه سیصد میلیونی، یا هند یک میلیاردی و چین دو میلیاد نفری، 75میلیون چه می توانند بکنند؟ جز اینکه همیشه آماده دفاع باشند.

    در جشنواره یا فستیوال موسیقی امسال نیز، این بحث مطرح شد. در اختتامیه این فستیوال، قطعه زیبا و پر افتخاری نواخته شد که: در آن همه الات موسیقی ایرانی و: سنتی به کار گرفته شده و: خواننده های نواحی به نوبت، ساز حود را می زدند و آواز محلی را می خواندند . یک اتحاد نمادین از: تمامی قومیت ها ی ایران در موسیقی شکل گرفته بود.

با اینکه هر کس موسیقی محلی خود را می شنید، احساس شادی و شعف می کرد، ولی در موقع شنیدن موسیقی دیگر اقوام هم، دست کمی از این لذت ها نداشت.

بعد یکی از اساتید و نویسندگان کتاب موسیقی، که برنده جایزه در همین فستیوال هم شده بود، در سخنرانی خود گفت: من به عنوان یک محقق موسیقی و: استاد موزیک می گویم: امروز بالاترین آرزوی خود را در این صحنه پیدا کردم، و آن هماهنگی تمام موسیقی کشورم، دریک اپیزود بود.

وی گفت به نظر من باید: سرود ملی ما چنین سرودی باشد. یعنی از ساز ها و آواز های ایرانی، استفاده شود نه اینکه برویم و از ساز های بیگانگان، برای عرق ملی خود وام بگیریم.

در این صحنه، وقتی موسیقی آذری نواخته می شد، دونفر هم حرکات نمایشی داشتند، که این دو کاملا حرکاتشان حرکات نظامی و: تمرینات رزمی بود.  و مانند رقص تمام اقوام ایرانی، بر اساس تئوری آمادگی رزمی و جسمی، آن را اجرا می کردند.

چوب بازی که در تمام رقص اقوام است، تمرین شمشیر بازی است. و بسیاری از حرکات این رقص های محلی، امروز در قالب کاراته یا جودو قابل مشاهده است.

در حالت کلی میتوان گفت: نیاز انسان به حرکات بدنی، و اشباع معنوی، یک موسیقی مقدسی را بنا نهاده که: برای قوام زندگی و نهاد خانواده، و همچنین دفاع از خود و میهن، تدوین شده است. اما به مرور زمان از خویشتن خویش، جدا شده و اسباب وهن و نابودی اخلاق، در جامعه و فروپاشی خانواده گردیده است.

خانه موسیقی ایران، گرچه دیر یا به سختی، ولی به این رسالت رسیده که: فرق بین این دو موسیقی را، از هم تشخیص دهد و بر پایه اولی، پای کوبد و دومی را، از پایه مردود بداند. و ما این تولد نوین در علم موسیقی را، که باید سرمنشا تحولات جهانی باشد، به تمامی دست اندر کاران: موسیقی کشور  تبریک می گوییم

波斯3月,法国军队的国歌。 

其中一个回忆,语言,会计学教授告诉孩子们,这是当时的法国赶到,他们被邀请审查的法国军队,他参加了与父亲的仪式。帮他们说,最重要的法国军队进行曲!达信是波斯名字。最令人兴奋的沼泽,所有的当地轨道的组合!因为在民间音乐的法国深入研究,并且所有的它是一个根,知道他们的战备。 

木材是播放或放映运动,所有拍摄和剑或盾拆除正在做准备。 .. 

当然,这个理论是完全正确的和可接受的。由战争引起各方因为他们是伊朗人,始终生活在和平与安全。 

由于伊朗的战略一直入侵不同的种族。原因之一人口在俄罗斯的弱点,例如用于三亿或十亿,印度和中国,两个十亿人,什么可以做7500万?但要随时准备保卫。 

    今年的艺术节或音乐节,有人主张。在电影节结束后,这块被打得相当自豪的是,它的所有的伊朗乐器:传统使用的领域的人声,反过来,建设更大,也会唱山歌。各民族的象征团结,形成音乐。 

凭借其民间音乐,每个人都可以听到,感受到快乐和幸福了很多,但是当其他人都在听音乐,在一点乐趣也。 

音乐教师和作家,谁也为节日的赢家之一后,在他的讲话中说:作为一个音乐学者及音乐教授说:今天,我发现这一幕他最大的愿望,而且它所有乡村音乐的协调,是一个情节。 

他说我必须是:这首歌是我们的国歌。这是伊朗的乐器和唱歌,而不是去国外仪器,为我们的国家债务的汗水。 

在这个阶段,当它被演奏的音乐,两人还产生了巨大的波动,这是军事行动的运动和练习武术。像所有的伊朗部落舞蹈,武术,强身健体,根据这一理论,有人落实。 

棒的游戏,所有的人都在跳舞,击剑被实践。在可见的形式的舞蹈,空手道或柔道的今天,许多地方运动。 

一般来说,可以说,人类用肢体语言和饱和度的精神,神圣的音乐,这为建立一致性和家庭生活,并保卫自己的祖国,已经研制成功。但是,随着时间的推移自己,孤立和玩具侮辱和毁坏道德在社会和家庭中的故障发生。 

伊朗的音乐之家,但早晚还是困难的,但它是这一使命的基础上,第一,第二站哨兵诊断的音乐之间的差别,从根本上拒绝它。我们有现代化的音乐科学的诞生,这应该是全球发展的源泉,所有涉及到的农民:恭喜乡村音乐。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی